Itt az új telefonos trükk: ügyintézőnek adják ki magukat a csalók
Ügyintézői megkeresésnek álcázott csaló telefonhívások miatt adott ki riasztást a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézet (NBSZ NKI).
Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közlemény szerint a telefonhíváskor a csalók jellemzően bankok, közműszolgáltatók ügyintézőinek adják ki magukat, és többféle módon próbálnak személyes adatokat (például születési adatokat, banki adatokat) megszerezni az állampolgároktól. Egyes esetekben azt állították, hogy egy pénzügyi tranzakció során hiba lépett fel, de előfordult az is, hogy csomagrendelés közben fellépő anomáliákra hivatkozva kezdeményeztek adategyeztetést.
A megtévesztéshez olyan telefonszámokat is felhasználhatnak, amelyek nagyon hasonlítanak az álcául használt szervezet eredeti telefonszámához, azzal csaknem azonosak. A kibervédelmi intézet felhívta a figyelmet, hogy a pénzintézetek, közüzemi szolgáltatók nem kérnek be személyes adatokat a felhasználóktól.
Azt javasolják, hogy ha valaki gyanús telefonos megkeresést tapasztal, ne adjon meg személyes adatokat, szakítsa meg a beszélgetést, és az érintett szervezetet a honlapján található elérhetőségek valamelyikén tájékoztassa a hívásról.