- Belföld
- fürjes balázs
- galvani híd
- közlekedés
- főváros
- főpolgármester
- karácsony gergely
- tömegközlekedés
- vasút
- dugódíj
Fürjes Balázs nem tartja megoldásnak a dugódíj bevezetését
A külső kerületekből és az elővárosokból naponta egymillió ember érkezik Budapest belső részeire tanulni, dolgozni, szolgáltatásokat igénybe venni. A Galvani hídra azért van szükség, mert segítséget nyújt máshol, másoknak is, és csökkenti a belváros forgalmát − írja Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár közösségi oldalán.
Az államtitkár szerint mivel azoknak, akik délen akarnak átkelni a Dunán, nem kellene beljebb menniük, hogy hidat találjanak. Így akár napi 50−60 ezer autóval is csökken majd a belvárosi Duna-hidak és a belső Üllői út forgalma. Álláspontja szerint nem megoldás a dugódíj és az egyéb kényszerítő eszközök alkalmazása, ezért három javaslatuk van:
- A tömegközlekedés folyamatos fejlesztése.
- A hiányzó P+R- és B+R-parkolók megépítése a külső csomópontokon és a vasútvonalak mentén.
- A külső városrészeket összekötő dunai peremhidak és a hozzájuk kapcsolódó gyűrűirányú körutak megépítése.
Szerinte a legfontosabb elvben egyetértenek a fővárossal: Budapest nem csak a belvárosból áll, minden polgára, városrésze és kerülete egyenrangú. A külső kerületekben és az agglomerációban élőket is megilletik a jó életkörülmények és a jó közlekedés.
Fürjes Balázs fontosnak tartja azt is, hogy a külső kerületben élők támogatása ne csak egy kampányígéret, üres frázis legyen, hanem a gyakorlati tettekben is megnyilvánuló városépítés. Ezért van szükség Budapesten a Galvani híd és a hozzá kapcsolódó levezető út megépítésére − tette hozzá az államtitkár.