Videón a 3-as metró belvárosi szakaszának átalakulása
További Belföld cikkek
- Letartóztatásban marad az amerikai nő meggyilkolásával gyanúsított férfi
- Százharminc új járművel készül az ünnepekre a Magyar Posta
- Ironikus megjegyzéssel tesz eleget a brüsszeli elvárásnak a nemi esélyegyenlőségi törvény
- Vitézy Dávid az utolsó metró után bezáratná a budapesti aluljárókat
- Varju László szerint a Fidesz börtönben látná, újratárgyalták az ügyét
A 3-as metróvonal belvárosi szakaszának átalakulása egyre látványosabb, bár zajlanak még bontási munkálatok is, már bőven találkozhatunk átalakuló terekkel, és helyenként új berendezésekkel is.
Az alagútban a bal vágány cseréjét végzik, a hat kilométeren változatos kép tárul elénk, előfordulnak még érintetlen területek, néhol hiányzik a sínpár, de esetenként már az új sínszálak leerősítése is megtörtént. Időnként meglepő emlékekre bukkanunk, legutóbb egy plakát kapcsán idéztük fel a múltat. Az alagútban számos munkafázist végeznek egyszerre: a vágányok tisztításától, bontásától egészen az új sínszálak lefektetéséig, rögzítéséig; illetve a kábelek bemérésétől, a kábeltartó tálcák rendszerének kiépítéséig.
A hét állomáson három különböző ütemben halad a korszerűsítés. Az Arany János utca és Ferenciek tere metróállomásokat zártuk le először több mint egy éve. Az új elektromos hálózat és a gépészeti vezetékek kiépítése lassan befejeződik és a szerkezetépítések mellett, már felületkezeléseket is végeznek.
A Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomásokon az elmúlt év nyarán kezdődött a korszerűsítés, a gépészeti rendszerek befogadó helyiségeinek átalakítása és az új berendezések beszállítása is folyamatos. A legszembetűnőbb talán a mozgólépcső lejtakna területe, ahol a ferdelift befogadását készítik elő. Már Magyarországra érkezett valamennyi beépítésre váró ferdefelvonó szerkezete, és elindult az elemek beszállítása is az említett állomásokra.
A Nyugati pályaudvar, Deák Ferenc tér és Kálvin tér állomásokon fél éve tartanak a rekonstrukciós munkálatok. A mozgólépcsők elbontása, és a több tonnát meghaladó elemek kiszállítása még jelenleg is tart. A több tíz évet nagyobb meghibásodás nélkül kiszolgáló berendezéseket a BKV Zrt. Kőér utcai járműtelepére szállítják a felszínen, a daruval történő kiemeléskor az utazóközönség is láthatja – legutóbb például a Nyugati pályaudvar állomásnál – mekkora az a csaknem tíztonnás fogaskerék, amely a mozgólépcsőt forgatja. A Deák Ferenc tér metróállomás akadálymentes elérését biztosító felvonó felszíni kapcsolata az Erzsébet téren épül. A peront a lifttel összekötő 23 méteres folyosó lassan elnyeri végső formáját.
Régen elfeledettnek hitt relikviák is előkerülnek időnként a bontási munkálatok során. A Deák Ferenc téren találtunk egy több mint 40 éves plakátot, amely a dohányzás egészségkárosító hatására hívja fel a figyelmet. A meglepően jó állapotban megmaradt hirdetményt az óvta meg, hogy valamikor egy plusz falazatot építettek elé.