- Belföld
- nemzeti divatipari stratégia
- divat
- magyar turisztikai ügynökség
- magyar divat és design ügynökség
Divatipari stratégiát fogadott el a kormány
2030-ig bezárólag Nemzeti Divatipari Stratégiát fogadott el a kormány. Mindez a Magyar Közlöny pénteki számából derült ki, amelynek megvalósításáért a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt., illetve a Magyar Divat & Design Ügynökség Zrt. lesz a felelős.
A stratégia keretében az alábbi feladatcsoportokat jelölték ki:
- Gyártási technológia, márka és termékfejlesztés erősítése,
- Hazai szakemberek foglalkoztatása a tervezésben, gyártási folyamatokban,
- Iparági fenntarthatóság fejlesztése,
- Kereskedelmi kapcsolatok erősítése, export bővítése,
- Nemzetközi marketing fejlesztése,
- Iparági együttműködések fejlesztése,
- Az iparág finanszírozási lehetőségeinek bővítése.
Annak nyomon követéséhez, hogy mindez hogyan valósul majd meg, egy Monitoring Bizottságot is létrehoznak július 30-ig bezárólag. Továbbá a miniszterelnök kabinetfőnökének először 2022. december 31-én, majd utána négy évente jelentést kell majd készítenie arról, hogy pontosan hogyan is áll a program.
A Magyar Divat & Design Ügynökség leginkább azáltal vált híressé, hogy a miniszterelnök lányának, Orbán Ráhelnek a barátnője és volt évfolyamtársa vezeti azt.