Állami Számvevőszék: Nem politikai hirdetés az, ami a Facebookon tesznek közzé
A fennálló szabályozások szerint egy jelölt összesen 5 millió forintot költhetne el, de ezt a Facebookon fizetett 5,6 millió forinttal már önmagában is túllépte Koncz Zsófia.
Ehhez jönnék még további kampányelemek, plakátok, szórólapok. Egy egyszerű állampolgár is meg tudja állapítani azt, hogy többet költött a jelölt a kampányára, mint amit törvény szerint szabadna neki
– mondta Merényi M. Miklós, a K-Monitor elemzője.
A szervezet az Állami Számvevőszéket is felkereste, de ők az eset vizsgálata során azt válaszolták, hogy a jelölt szabályszerűen költött. Az ÁSZ ugyanakkor egyáltalán nem vette figyelembe a Facebook-hirdetéseket.
A közösségi médiás költések egyfajta szürkezónát képeznek. Más állami szervek is nehezen birkóznak meg azzal, hogy egy nem Magyarországon bejelentett multicégénél elköltött forintok hogyan ellenőrizhetőek és kérhetőek számon
– fogalmazott ezzel kapcsolatban Merényi M. Miklós.
Az ÁSZ ugyanezzel kapcsolatban azt írta, hogy
a közösségi médiában közzétett hirdetések nem szoríthatóak be a jelenlegi politikai hirdetésekhez kapcsolódó hazai jogszabályok közé.
Hozzátették: ők is úgy látják, hogy az elmúlt években egyre több hirdetés jelenik meg a Facebookon és tavaly ezt jelezték is, de a felvetésükre „egyetlen párt vagy civil szervezet képviselője sem” adott visszajelzést.