Jönnek a KESMA-lapok riválisai, új ingyenes újságok indulnak vidéken
További Belföld cikkek
- Viharos széllel tör be Magyarországra a hóesés
- Magyar Péter váratlanul megszólalt az „agyhalottakról”, ezzel magyarázza mondatait
- Botrányt kiáltott a Fidesz Erzsébetvárosban: önkormányzati lakást adott saját jegyzőjének a polgármester
- Nemi erőszak miatt elfogatóparancsot adtak ki a TV2 sztárjával szemben
- Emberölés miatt köröz a rendőrség egy 16 éves lányt
Tíz magyar nagyvárosban helyi újságokat indít a Michaeli, Schwartz & Brit Media (korábbi nevén Brit Media), amelynek felerészben a kormányközeli izraeli-grúz üzletember, Shabtai Michaeli, felerészben pedig Milkovics Pál tulajdonában áll.
A Media1 értesülése szerint
még a jövő évi parlamenti választások előtt elindulhatnak az új helyi lapok,
amelyek név szerint az alábbiak lesznek majd:
- Pécsi Hírlap,
- Nyíregyházi Hírlap,
- Miskolci Hírlap,
- Kecskeméti Hírlap,
- Kaposvári Hírlap,
- Győri Hírlap,
- Egri Hírlap,
- Debreceni Hírlap,
- Békéscsabai Hírlap,
- Soproni Hírlap.
Úgy tudni, hogy Ingyenesen terjesztett, a hirdetési bevételekből működő, nyomtatottan és online is megjelenő lapokról lesz szó, amelyeket a Pesti Hírlap mintájára terveznek elindítani.
NÉHÁNY DOMAINT (PECSIHIRLAP.HU, MISKOLCIHIRLAP.HU, GYORIHIRLAP.HU STB.) MÁR LE IS VÉDTEK AZ ONLINE FELÜLETEKHEZ.
A lapokban megjelenő tartalom körülbelül ahhoz lesz hasonló, mint amit a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) által birtokolt megyei lapoknál is látni lehet: lesznek központi, az összes lapban megjelenő tartalmak, és olyanok is, amelyek a helyi ügyekről szólnak.
A KESMA által birtokolt lapok példányszáma egyébként visszaesett az utóbbi időben, de még mindig sokan olvassák őket. Nemrég egyébként azokban a városokban, ahol a kormánypárt rosszul szerepelt, City7 néven egy új, ingyenes lapot is terjeszteni kezdtek.
Az új lapok – ha elindulnak – számottevő konkurenciát jelenthetnek a már meglévő sajtóorgánumok számára. A Michaeli, Schwartz & Brit Media tulajdonosai közül Milkovics nevéhez a Pesti Hírlap elindítása, valamint a 168óra, a Neokohn és az Elle megvásárlása kötődik.
Ami a másik tulajdonost illeti, Michaeli és a Princess Pékség és az SGS nevű implantátumos cég tulajdonosaként vált ismertté. Ő idén nyáron szerzett 50 százalékos részt a Brit Mediában, amely ezt követően váltott nevet is. Michaeli a Media1-nek nyilatkozva korábban azt állította, hogy Rogán Antal kabinetminiszter már tíz éve a barátja, de a médiabefektetésének nincs köze a hozzá fűződő kapcsolatának.