Robog az úthenger: idén is száz kilométernél több gyorsforgalmi út épült
További Belföld cikkek
- Viharos széllel tör be Magyarországra a hóesés
- Magyar Péter váratlanul megszólalt az „agyhalottakról”, ezzel magyarázza mondatait
- Botrányt kiáltott a Fidesz Erzsébetvárosban: önkormányzati lakást adott saját jegyzőjének a polgármester
- Nemi erőszak miatt elfogatóparancsot adtak ki a TV2 sztárjával szemben
- Emberölés miatt köröz a rendőrség egy 16 éves lányt
Az M30 Miskolcról északra tartó szakaszának átadásával Magyarország elsőként építette ki a Via Carpatia közép-európai közúti folyosó összes rá eső elemét. A gyorsforgalmi korridor Litvániától Görögországig hét országot fűz fel, a Balti-, az Égei- és a Fekete-tenger kikötői között teremt a régióból hiányzó észak-déli összeköttetést. A folyosó utolsó magyarországi eleme került a helyére azzal, hogy őszre teljes hosszban elkészült az M3-tól Miskolcon át a szlovák határig tartó M30. A útvonal hazai szakasza az M30 után az M3 autópályán folytatódik, majd az M35-ön Debrecen felé kanyarodik, végül Berettyóújfalunál vált át az M4-re, Nagyvárad irányába. – ez az első eleme annak a három kiemelt úthálózat-fejlesztésnek, melyet Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese foglalt össze.
A nyugati szomszédokkal közös gyorsforgalmi összeköttetések száma három éven belül megháromszorozódhat – közölte az államtitkár.
2021-ben elkészült az M80 autóút Körmend-Rábafüzes szakasza.
A határig vezető bő másfél kilométer forgalomba helyezésével be kell várni, hogy legkorábban 2024-ben a túloldalon megépüljön az S7. Abban az évben zárja majd le Magyarország az M85 monstre fejlesztéssorozatát is. Az autóút minden szakaszát 2010 után adták és adják át mintegy 138 kilométer hosszban, összesen közel 300 milliárd forint beruházási értékben. Sopron gyorsforgalmi bekötése tavaly decemberben megvalósult, nyártól a balfi, decembertől már a fertőrákosi csomópontig is használható az M85. A befejező szakasz kivitelezése folyamatban van.
A Viharsarok magas színvonalú közúti kapcsolatának kiépítését, az M44 megvalósítását teljes egészében hazai forrás, a magyar költségvetés finanszírozza.
2021-ben az új Tisza-hidat is magába foglaló Lakitelek-Tiszakürt szakasz munkálatai értek célba. A fejlesztéssel az autóút már három megyét kapcsol össze, Békés és Jász-Nagykun-Szolnok után benyúlik Bács-Kiskunba is.
Tavaly tavasszal kezdődött meg és várhatóan 2024 elejéig tart a Szentkirályig tartó folytatás kivitelezése a kecskeméti visszakötéssel. Az M44 125 kilométeres főpályája és még majdnem 50 kilométernyi kapcsolódó közút összesen közel 400 milliárd forintból épül meg az évtized közepére.
A 2010-ben még kevesebb mint 1300 kilométeres hazai gyorsforgalmi hálózat összes hossza mára a kétezer kilométert közelíti. Az elmúlt tizenegy évben átadott beruházásoknak köszönhetően már négysávos úton juthatunk el Egerbe, Salgótarjánba, Sopronba, Szolnokra, Szombathelyre és Veszprémbe is. 2019 óta minden évben száznál több kilométerrel gyarapodott az autópályák és autóutak összes hossza.
(Borítókép: Személyautók haladnak az M30-as autóúton Borsod-Abaúj-Zemplén megyében 2021. szeptember 4-én. Fotó: Jászai Csaba / MTI)