Évente mintegy 17,5 millió óra adminisztrációt spórol meg az e-bejelentő
Az e-bejelentő szolgáltatással minden adatváltozást és közműátírási eljárást egyetlen bejelentéssel, egy helyen lehet kezelni az ebejelento.gov.hu oldalon, vagy személyesen lehet intézni az ország valamennyi kormányablakában – derült ki a közleményből.
Az eseti adatváltozás-bejelentés mellett automatikus bejelentésre is adható felhatalmazás, így az e-bejelentő akár 5 éven át automatikusan továbbítja az érintettel szerződésben álló szolgáltatóknak, ha valamelyik adat megváltozott a lakcímnyilvántartásban – ismertették.
Az ingyenes szolgáltatás igénybevételével az ügyfelek adatváltozással kapcsolatos bejelentése és a közműátírási folyamat egyablakos úton, egyszerűen, gyorsan teljesíthető, kiváltva ezáltal az összes érintett szolgáltatónál a külön-külön egyéni ügyintézést – tették hozzá.
Az e-bejelentőhöz már több mint harminc közműszolgáltató kapcsolódik és folyamatosan bővül a szolgáltatói kör, így újabb víz-, villany-, gáz- és távhőszolgáltatók, valamint a telekommunikációs cégek, a következő fejlesztési ütemben pedig bankok és biztosítók is csatlakoznak. A szolgáltatást a természetes személyeken túl a gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók is igénybe vehetik majd – tudatták.
Közölték azt is: a szolgáltatás bővítésével az ügyfelek évente mintegy 17,5 millió óra adminisztrációt, a szolgáltatók pedig évente csaknem 12,5 millió munkaórát spórolhatnak meg, ezzel éves szinten 140 milliárd forint értékben csökkenthetők az adminisztratív terhek.
A Széchenyi 2020 programban megvalósuló projekthez a Miniszterelnökség vezette konzorcium 1,445 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást kapott. A projekt befejezésének várható ideje március 31. – olvasható a közleményben.