Terjeszkedik a MOL Bubi, 75 új gyűjtőállomás létesül
További Belföld cikkek
-
Dobrev Klára: Orbán lesüllyedt a legaljára, innen már nincs lejjebb
- Vascsővel vert agyon két kismalacot az egyik berettyóújfalui sertéstelep munkatársa
- Poloskák, korrupt politikusok, Orbán-dinasztia – ilyen volt Orbán Viktor és Magyar Péter március 15-i beszéde
- Tiszások március 15-én: Az adócsökkentés kamu, az áfa-visszatérítés semmi, Orbán retteg
- Először szél és eső érkezik, majd támad a tavaszi hózápor
Ahogy Karácsony Gergely főpolgármester a MOL Bubi közbringarendszer egy évvel ezelőtti megújulása és a hálózat újbudai bővülése alkalmából elmondta, egyre többen választják a kerékpárral közlekedést. A Budapesti Közlekedési Központ társadalmi egyeztetést indít a MOL Bubi kerékpárhálózat bővítésének lehetséges helyszíneiről – derül ki a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményükből.
Hamarosan 75 új gyűjtőállomás lesz a rendszer része,
most ezekről kéri a BKK az ügyfelek véleményét. A társaság rendszeresen kap visszajelzéseket a felhasználóktól arról, hogy hol szeretnék még elérni a MOL Bubi szolgáltatást a fővárosban. A BKK ezeket az észrevételeket is figyelembe veszi, amikor az új gyűjtőállomások helyszíneit tervezi.
A BKK arra kéri a MOL Bubit használókat, hogy egy térképen jelezzék, a főváros mely területein használnák szívesen a közbringa-szolgáltatást, egy kérdőíven keresztül pedig az ügyfelek közlekedési szokásait szeretné megismerni a társaság.
A főváros legforgalmasabb pontjain alakítanak ki gyűjtőállomásokat
A Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy a lehető legtöbb ember számára elérhetővé váljon a szolgáltatás, így a legforgalmasabb területeken alakítanak ki gyűjtőállomásokat. Ennek köszönhetően még többen használhatják a MOL Bubi kerékpárokat. A hagyományos közösségi közlekedéssel kombinálva a közbringát a városi közlekedés is kiszámíthatóbb, gyorsabb és egészségesebb. Az új gyűjtőállomásokkal ez a lehetőség még több budapestinek elérhetővé válik majd.
A MOL Bubi szolgáltatási területének fejlesztése során a lakossági igények mellett a legfontosabb szakmai szempontokat veszik figyelembe. A közbringarendszerek olyan városi területeken működnek hatékonyan, ahol:
- sokan laknak,
- sokan utaznak, napközben és éjjel is több irányba,
- jó kerékpárral közlekedni, egyre több a kerékpársáv,
- legfeljebb egy-két kilométeres kerékpározással könnyen megközelíthetők a közösségi közlekedési átszállópontok,
- és ahol az új területek közvetlenül kapcsolódjanak a meglévő szolgáltatási területhez, így számos célpont elérhető az új gyűjtőállomásokról.
A BKK az észrevételeket 2022. június 2-ig várja a BKK honlapján meghirdetett, a társadalmi egyeztetés oldalán.