Vitézy Dávid: Budapest vezetése teljesen félreérti a Déli Körvasút fejlesztését
További Belföld cikkek
- Reagált a kormány a legújabb Magyar Péter-féle hangfelvételre
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválon
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
Saját közösségi oldalán reagált Vitézy Dávid arra, miszerint a fővárosnak kezdeményeznie kellene a kormánynál, hogy indítson vizsgálatot arra vonatkozóan, módosíthatók-ea Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia, illetve a V0 vasúti elkerülő tervei.
László Imre, a XI. kerület DK-s polgármestere a szerdai közgyűlésen elmondta, azt szeretné, hogy a Déli Körvasút-fejlesztést is magában foglaló Ferencváros–Kelenföld vasúti kapacitásbővítés ne terjedjen ki a sűrűn lakott dél-budai városrészben az átmenő nemzetközi vasúti teherforgalomra.
A Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) államtitkára bejegyzésében azt írta: Budapest vezetése teljesen félreérti a V0 Budapestet elkerülő teherforgalmi vasúti gyűrű és a Déli Körvasút funkcióját, és a két vasút ügyét is feleslegesen keveri össze.
Vitézy Dávid szerint nem állja meg a helyét az a megközelítés, miszerint egyik beruházás a másik alternatívája lenne. Mint írja, a V0 vasúti fejlesztés kifejezett célja az áruszállítás segítése, a Déli Körvasút keretében létrejövő kapacitásbővítés célja viszont a személyszállítás bővítése.
A Déli Körvasút és a V0 nem alternatívái egymásnak. A Déli Körvasút kapacitásbővítése a személyszállító vonatok miatt történik, a V0-on viszont a Budapestet nem érintő, tranzittehervonatok járhatnak majd
– fogalmazott az államtitkár, aki azt is megjegyezte, hogy ha elkészül a V0, akkor a tehervonatok jelentős része valóban elkerülheti a Déli Körvasutat, ám ez a beruházás önmagában nem alkalmas a személyszállítás fejlesztésére.
Vitézy Dávid úgy látja, hogy a V0 – amennyiben készen is lenne – önmagában akkor sem tudná annyira csökkenteni a Déli Körvasút terhelését, hogy az elővárosi vonatok számát érdemben emelni lehessen.
A csúcsidőszakban, amikor a legnagyobb szükség van a személyszállításra, már ma is alig jutnak szerephez a tehervonatok – tehát ha másfele mennek a jövőben, akkor se tudjuk sűríteni az elővárosi személyvonatokat, ha nem fejlesztjük a körvasutat
– folytatta gondolatmenetét a politikus, aki arra is kitért, hogy több szakaszon már most is zajlik a beruházások kivitelezése, a kormány ezzel párhuzamosan pedig folytatja a V0 előkészítését, illetve tervezését.
(Borítókép: Róka László / MTI)