A vártnál jobban sikerült a pandémia utáni első kompetenciamérés
Megérkeztek a 2021-es országos kompetenciamérés eredményei – közölte a Belügyminisztérium.
A tárca felidézte: az országos kompetenciamérés minden évben három teljes évfolyam (6., 8., 10.) tanulóinak szövegértési és matematikai kompetenciáit vizsgálja. A mérésre járványügyi okokból egy év kihagyást követően, 2021 májusában került sor.
Mint írták, a nemzetközi tapasztalatok alapján várható volt, hogy a digitális munkarend bevezetése, a világjárvány negatív hatást fog gyakorolni a tanulók eredményeire, kérdéses legfeljebb az lehetett, hogy azok mely évfolyamokon, milyen mértékben csökkennek.
Az eredmények azt mutatják, hogy a 10. és a 8. évfolyamon az eredmények a negatív várakozás ellenére sem tértek el érdemben az előző évek átlagától, ezeken az évfolyamokon a tanulók a tantermen kívüli, digitális munkarendben is az előző évekhez hasonlóan teljesítettek. A hatodik évfolyamon matematikából az előző 12 év átlageredményéhez képest 1,7 százalék, a szövegértés terén 0,7 százalék a csökkenés mértéke, ami az adott körülmények között jó eredménynek számít
– olvasható a közleményben.
Hozzátették, hogy a korábbi felmérésekhez hasonlóan a 2021-es kompetenciamérésben is megmutatkozik a településtípusok közötti különbség, ezek azonban nem nőttek a járvány ellenére sem.
Mint arról korábban beszámoltunk, az idei kompetenciamérés már digitálisan zajlott, a diákoknak a feladatokat online kellett megoldaniuk. A rendszer ugyanakkor sokfelé akadozott, így nem kizárt, hogy ez az eredményeken is meglátszik majd – az Oktatási Hivatal tájékoztatása szerint ezt csak 2023. február végén fogjuk megtudni.