Tudja, mi okozott 173 203 perc késést?
Az államtitkár bejegyzése szerint az átmenő vágányokon befejeződött a biztosítóberendezés helyreállítása, így augusztus 20-ától ismét a normális, 60, illetve 80 kilométer per órás sebességgel haladhatnak át a vonatok Kőbánya-Teher állomáson.
Vitézy Dávid emlékeztetett: a sebességkorlátozásokat tavaly novemberben vezették be, amikor egy csőtörés miatt az állomás biztosítóberendezésének elektromos részeit jelentős károsodás érte, ezért korlátozni kellett a vonatok sebességét. A helyreállítási munkálatok továbbra is folytatódnak az állomás más részein – tette hozzá.
A november óta tartó sebességkorlátozás az összes Debrecen, Nyíregyháza, Szeged, Kecskemét, Szolnok és Lajosmizse felé tartó vonat közlekedésében jelentős késéseket okozott.
A helyzet tarthatatlan volt, ezért államtitkári kinevezésemet követően kollégáimmal több megoldási javaslatot is kidolgoztunk a gyors, kizárólag a vonatok zömét érintő fővágányokra vonatkozó helyreállításra, és a MÁV új vezetésével közösen megkezdtük ezek megvalósítását
– írta az államtitkár. Majd hozzátette: „a helyreállítás sebessége és főként az első néhány hónap tétlensége számomra sem elfogadható, az ügy tanulságait a MÁV új vezetése levonja”.
Elmondása szerint a vonatok eleinte akár 15-20 percet is késtek. 2021. november 16-ától egészen 2022. augusztus 18-áig pontosan 46 030 személyszállító vonatnál 173 203 perc késés jött össze.
Majd megjegyezte, hogy a részleges helyreállítással a menetrendszerűség ugrásszerűen javult.
Vitézy Dávid arról is beszámolt, hogy augusztus 29-étől már a lajosmizsei vonal S21-es járatai is az eredeti menetrend szerint közlekednek. A Nyugat pályaudvarról ismét minden óra 18 perckor indulnak, illetve Lajosmizse és Dabas felől minden óra 42 perckor érkeznek. A lajosmizsei vonalon azonban pályakarbantartás miatt még augusztus 28-áig módosított menetrend érvényes – tette hozzá.