Fontos, hogy a Kárpát-medence nagyvárosai repülővel is elérhetőek legyenek Magyarországról
További Belföld cikkek
- Három hónapos csecsemő halt meg Budapesten
- Órákon belül új hagyományt teremt Sulyok Tamás köztársasági elnök
- Rónai Egon: Ha akkor nem rúgnak ki, az életem egészen másfele kanyarodik
- Nem akármilyen drogfogásról számolt be a budapesti rendőrség
- Egy sérült vízcső miatt péntektől egy szakaszon nem jár a 4-es, 6-os villamos
A politikus emlékeztetett rá, hogy a magyar állam az év elején átvette a debreceni repülőtér többségi tulajdonát és az a célja, hogy a 21. század követelményeinek megfelelő, modern, nagy kapacitású repülőtere legyen a régiónak. A kormány elkötelezett az Európai Unió által is támogatott járatfejlesztésben, és mindet megtesznek azért, hogy a most kezdődött próbaidőszak „ne egyszeri, néhány hónapos álom, hanem velünk maradó valóság legyen” – fűzte hozzá.
Magyar Levente szerint mind az anyagi, mind a szakmai alapja megvan annak, hogy a debreceni repülőtér regionális jelentőségűvé váljon. E fejlesztéssorozat részeként hétfőn két új, speciális repülőtéri tűzoltó autót is átadtak a légibázison, a beruházás kormányzati támogatással valósult meg.
A külügyi parlamenti államtitkár meggyőződésének adott hangot, hogy a fejlesztések eredményeként a debreceni légikikötő milliós utasforgalmat lebonyolítani képes, nemzetközi és regionális repülőtérré válik.
A járatindítás alkalmából Széles Diána Debrecen turisztikáért is felelős alpolgármestere és Péter Ferenc, a Maros megyei tanács elnöke is arról a lehetőségről beszélt, amelyet a regionális repülőjáratok jelenthetnek a térség üzleti életének és turizmusának fejlesztésében.
Széles Diána szerint a Debrecen–Hajdúszoboszló–Hortobágy–Tisza-tó turisztikai térség vonzó lehet az Erdélyből érkezőknek, míg Péter Ferenc arra hívta fel a figyelmet, hogy Maros megye az ötödik leglátogatottabb régió Romániában, Szováta pedig a magyar turisták egyik kedvelt célpontja.
Somogyi-Tóth Dániel, a regionális járatokat működtető Aeroexpress Kft. ügyvezetője azt mondta, a magyar légiközlekedés az utóbbi tíz évben sokat fejlődött, százával közlekednek magyar lajstromú gépek Európában, de kevesebb figyelem jutott a regionális közlekedésre. Ezt az űrt hivatott pótolni az Aeroexpress Regional, amelynek résztulajdonosa a száz százalékban magyar tulajdonú BASe Airlines Zrt., és két magyar magánszemély. A légitársaságról itt írt az Index.
A BASe 31 éve van jelen a piacon és Európán belül jelentős tapasztalatokat szerzett a regionális repülésben – mondta.
Jelenleg három, egyenként harminc ember szállítására alkalmas Embraer 120 ER turboprop utasszállító gépük van. A már működő finnországi regionális járatok mellett az új járatokon a Budapest–Kolozsvár–Debrecen–Marosvásárhely–Debrecen, illetve a Debrecen–Kolozsvár–Budapest útvonalon fognak közlekedni szeptemberben és októberben a hét három napján, hétfőn, szerdán és pénteken – jelezte Somogyi-Tóth Dániel, a légitársaság társtulajdonosa.
(Borítókép: Az Aeroexpress Embraer EMB-120 típusú repülőgépe a regionális légitársaság járatbejelentő sajtótájékoztatójának helyszínén a debreceni repülõtéren 2022. szeptember 12-én. Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI)