- Belföld
- vitézy dávid
- palkovics lászló
- technológiai és ipari minisztérium
- ukrajna
- magyarország
- gabona
- szállítás
- máv
Többmilliárdos fejlesztés vette kezdetét, így növelik a gabona behozatalát Ukrajnából
További Belföld cikkek
- Most már biztos, Gulyás Gergely szakított az ünnepi hagyománnyal
- Fehérbe borult a táj a Mecsekben, van, ahol 25 centiméteres a hótakaró
- Két autópályán is baleset lassítja a forgalmat
- Drónfelvételek alapján bírságolják a gyöngyösi guberálókat
- Sulyok Tamás minden kegyelmi kérvényt elutasított az évben
Vitézy Dávid és Palkovics László technológiai és ipari miniszter közösen tárgyalt az összes magyar érdekelt féllel (átrakók, teherfuvarozók, MÁV, gabonaszövetség), majd Vitézy Dávid Berlinben az Ukrán Vasutak vezetésével is egyeztetett. A pontos műszaki tartalmi javaslatot ezen egyeztetések alapján dolgozták ki a MÁV szakembereivel közösen – tudatta az államtitkár a közösségi oldalán közzétett bejegyzésben.
A háború sújtotta Ukrajna bevételeinek jelentős része ered az agrárexportból. Afrika és a Közel-Kelet korábban nagy tételben vásárolt Ukrajnából gabonát, viszont ha a fekete-tengeri szállítás korlátozott kapacitása miatt nem jutnak most hozzá, egyes országokban éhínség lehet.
Az aszály következtében Magyarország is importra szorul idén egyes gabonafélékből. Az e célra szánt 12,4 milliárd forint értékben elvégzendő munkák Záhony állomásra, Záhony rendezőre és Eperjeskére is kiterjednek, az elmúlt évtizedekben használaton kívül került és leromlott állapotú vágányokat újítja meg a Technológiai és Ipari Minisztérium.
Cél az is, hogy a beavatkozásokat a MÁV gyorsan el tudja végezni, minél hamarabb növekedjen az átrakókapacitás a záhonyi térségben, így a munkák a tegnapi kormánydöntés nyomán néhány héten belül megkezdődhetnek
– közölte Vitézy Dávid.
Vasúton több gabona hagyhatja el Ukrajnát
A vasúti infrastruktúrának, logisztikának, munkaerő-gazdálkodásnak azonban óriási kihívást jelent a hirtelen rázúduló óriási új feladat – figyelmeztetett az államtitkár. A forgalomnak sokszor a kirakásra váró vagy éppen már üres széles, illetve a berakásra váró normál vagonok állják az útját.
Hozzátette, az átrakókörzet elhagyatott vágányai rendszerváltás előtt sokkal nagyobb árumennyiséget kezeltek, de azóta jóval kisebb kapacitással működnek, amiket rendbe kellene tenni.
Egyes vágányok már járhatatlanok az elmúlt évtizedek kihasználatlanságától, a cél a lezárt vágányok újranyitása, teherbírásuk növelése, a rendezővágányokon 20, legfeljebb 40 kilométer per órás sebesség elérése, a biztonságos és este is végezhető munka feltételeinek biztosítása.
Ezek a munkák készülnek el a MÁV saját beruházásában:
- Záhony széles állomás: két vágány megerősítése;
- Záhony rendező: egy vágányszakasz felújítása;
- Fényeslitke déli: transzformátor-felújítás;
- Fényeslitke déli: térvilágítási tornyok felújítása;
- Fényeslitke déli: nyolc vágány átépítése;
- Fényeslitke déli – magasfogadó: négy vágány szakaszainak átépítése;
- Fényeslitke déli – magasfogadó: 11 váltó átépítése;
- Fényeslitke déli – magasfogadó: biztosítóberendezés újrakábelezése;
- Eperjeske rendező: hét vágány felújítása;
- Eperjeske rendező: fogadóvágány átépítése, a töltés helyreállítása.