Egyre több magyar város vonja meg a zöld rendszámos parkolási kedvezményt
További Belföld cikkek
- Itt a minisztérium bejelentése, gyökeres változás jön az egészségügyben
- Reagált a kormány a legújabb Magyar Péter-féle hangfelvételre
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválon
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
Szentendrén április elsejével szűnt meg a zöld rendszámú autók ingyenes parkolása, emlékeztet az ATV. A városvezetés szerint túl sok ilyen kocsi fordult meg a településen, emiatt pedig gyakran torlódott a forgalom a városban. A szentendreiek az egyes és a kettes zónában azonban továbbra is díjmentesen parkolhatnak, ehhez egy ügyfélszolgálati regisztrációt kell elvégezniük. A polgármester nem kívánt arról nyilatkozni, mennyire sikeres a több mint fél éve bevezetett parkolási rendszer.
Már Ajkán, Siófokon, Nagykanizsán és Hódmezővásárhelyen is megszűnt a kedvezmény, Pécs és Miskolc egyelőre csak a zöld rendszámos hibridektől vonta meg az ingyenes parkolást, a tisztán elektromos járművektől nem.
A Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke azt mondta, az önkormányzatok hatalmas anyagi gondokkal küzdenek, így érthető a döntés. Gémesi György Gödöllő polgármestereként hozzátette: előfordulhat, hogy idővel Gödöllőn is módosítják a parkolási rendeletet. Budapesten egyelőre ez nem téma, a Főváros az ATV megkeresésére azt válaszolta, hogy a zöld rendszámú autók ingyenes parkolásának eltörlésére vonatkozó előterjesztés most nincs napirenden.
Egyre több az elektromos autó a magyar utakon
A Technológiai és Ipari Minisztérium október elején arról számolt be, hogy 2022-ben jelentősen bővült a tiszta és csendes járműállomány Magyarországon: idén szeptember végéig csaknem ugyanannyi zöld rendszámot adtak ki, mint tavaly egész évben.
Így kijelenthető, hogy 2020 elejéhez képest a teljes zöld rendszámos állomány a háromszorosára bővült. A leginkább klímabarát, tisztán elektromos járművekből pedig négyszer több van, mint a vírusválság előtt.