Rendszeresek a problémák a népszámlálási rendszerrel
További Belföld cikkek
- Itt a minisztérium bejelentése, gyökeres változás jön az egészségügyben
- Reagált a kormány a legújabb Magyar Péter-féle hangfelvételre
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválon
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
Olyan hibák fordulnak elő például, hogy a rendszer nem menti el a kitöltött kérdőíveket, ezért újra vissza kell menniük ugyanarra a címre, de azt is megtörtént, hogy elérhetetlenné vált az internet, vagy éppen kiderült, hogy a megadott címen élők már korábban végeztek az online kérdőív kitöltésével, ezért a számlálóbiztosok utánuk nem kaptak pénzt.
Azon lakosok, akik nem töltötték ki online a népszámlálási kérdőívet, a számlálóbiztosok segítségét vehették igénybe. A Magyar Narancsnak nyilatkozó források szerint már korábban is előfordultak technikai jellegű problémák, például lefagyott a részükre készített gyakorlófelület, vagy késve kapták meg a belépési kódokat.
Több háztartásból úgy kellett eljönnöm, hogy nem tudtuk megcsinálni a kérdőívet, mert állandóan lefagyott a rendszer. A legkellemetlenebb szituáció, amikor egy négyfős család minden adatát rögzíted, majd a végén elszáll minden. Ilyenkor kezdheted elölről, ha épp nem mondják neked, hogy most már menj el
– mesélte az egyik számlálóbiztos.
A KSH válaszában azt írta, hogy az illető „otthon próbálja véglegesíteni, amennyiben nem sikerül, a megjegyzésben jelezze a lekérdezés tényét. A kérdőív el lesz számolva a részére, többet nem kell kimenni a címre”. Sőt, olyan is előfordult, hogy használhatatlanná vált a központilag biztosított mobilinternet.
Kedves Kollégák! Jelenleg az internetes szolgáltató (Magyar Telekom) hibája miatt áll a rendszer. Nem megfelelő az internetes kapcsolat. Jelenleg várjuk a visszajelzést, hogy mikorra oldja meg a problémát a Telekom. A számlálóbiztosok a hiba elhárításáig ne menjenek ki a terepre interjút készíteni. Amint lesz újabb hírem, jelentkezem
– írja a KSH által az egyik számlálóbiztosnak küldött levél, aki még további problémákat is észlelt a rendelkezésükre bocsátott rendszerrel kapcsolatban.
Mint mondja, a rendelkezésükre bocsátott, tableten elérhető digitális programnak több olyan funkciója is van, ami nem működik: nem jeleníti meg a körzetének a térképét, vagy éppen nem lehet tudni, hogy mikor indul el, vagy mikor áll le.
Néha olyan érzésem van, mint a betárcsázós internetnél volt anno, csak ülsz és vársz perceken át, hogy történjen valami
– fogalmazott. Egy másik számlálóbiztosnak egyszer azért kellett abbahagynia a munkát, mert szóltak, hogy nincs internet. Ez azért sem szerencsés, mert megadott határidőkre kell végezniük a munkával, amiben így gátolva vannak.
Emellett a munkához biztosított tabletek is nagyon gyengék és rossz minőségűek.
Megyek ki az öreg nénihez, de nem sikerül elmentenem, véglegesítenem a kérdőívet, és mehetek ki hozzá még egyszer. Ég a pofám, ég az arcom. Örülnék, ha jönne velem egy KSH-s, hogy lássa
– fogalmaz. Ez abban az esetben a legszerencsétlenebb, ha egy többtagú családot látogatnak meg, mert egy-egy kérdőív kitöltése akár negyedóráig is tarthat, ezért a biztosok másfél órát is eltölthetnek a családoknál, és ezt „nem nézik mindenhol jó szemmel”.
A felügyelő kapcsolattartójával kötött kompromisszum értelmében ők „lazábbra” veszik a dolgot, a haladás érdekében akkor is kitöltik a kérdőíveket, ha elveszett egy-két adat. Emiatt azonban biztos, hogy a népszámlálás eredménye nem a valóságot fogja tükrözni – vélekedett a számlálóbiztos.