Sztrájkoltak a vezetők, a Volánbusz máris reagált
További Belföld cikkek
- Hollik István: Magyarországnak a saját útját kell járnia
- Több mint tízezer esethez hívták a mentőket karácsonykor
- Orbán Viktor a karácsony után ismét munkába állt: megkezdte az alapozást, készül a repülőrajtra
- Figyelmeztet a katasztrófavédelem, a tűzijáték nem játék
- Az idei karácsony sem múlt el tragédiák nélkül
A Volánbusz összesítése szerint országos szinten a meghirdetett 2603 járatból több mint kétezer közlekedett, és 591 esett ki a szolgáltatásból a kedden megtartott kétórás figyelmeztető sztrájk ideje alatt. A társaság 18 ezer munkavállalót, köztük tíz és fél ezer autóbusz-vezetőt foglalkoztat, a sztrájkolók létszáma ehhez képest még a négyszáz főt sem érte el – írja közleményében a Volánbusz Zrt.
A közlemény szerint a Volánbusz a kedd délutáni kétórás figyelmeztető sztrájk alatt is eleget tett a törvényben előírt, még elégséges szolgáltatásokra vonatkozó kötelezettségének. Az előzetes várakozások szerint érintett 2603 járat nyolcvan százaléka a munkabeszüntetés ellenére a meghirdetett menetrend szerint közlekedett.
Mint írták, a sztrájk nem volt átfogó, a vállalatnál működő közel húszból egyetlen szakszervezet szervezte, a többi érdekképviselet túlnyomó része nem is csatlakozott a kezdeményezéshez. Minden ellenkező állítással, híreszteléssel szemben a társaság maradéktalanul betartotta jogszabályi kötelezettségeit.
A Volánbusz továbbra is a párbeszédre nyitott, kiszámítható és biztos hátteret nyújtó munkáltató. Társaságuk, ahogy eddig, a jövőben is teljeskörűen betartja és hiánytalanul teljesíti a hatályos, három évre szóló bérmegállapodásban tett vállalásait – olvasható a közleményben.
A béremelés a cél
Mint megírtuk, a keddi kétórás figyelmeztető sztrájkkal a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) az idei tízszázalékos bérfejlesztés mellé további tízszázalékos alapbéremelést, a jövőre ígért öt százalék helyett húsz százalékot szeretne elérni. Dobi István, a szakszervezet elnöke szerint ez a negyven százalék a jelenlegi inflációs ütem mellett éppen csak elegendő lenne a reálkereset vásárlóértékének megőrzéséhez.
Emellett többek között egységes bérrendszert, üzemanyag-elszámolást és a hajnalos buszvezetők bejárási költségtérítésének emelését szeretnék elérni, mivel a buszvezetők saját autóval mennek el a garázsba felvenni a buszokat, amire kilométerenként jelenleg negyven forintot kapnak, de egy valós érdekegyeztető fórum felállítása is szerepel a követelések között.