Lezárult egy korszak, nyugdíjba vonultak az Ikarusok
A legendás Ikarus 415-ösök már a nyár elején eltűntek a főváros útjairól, pénteken pedig újabb kultikus autóbusztípusoktól búcsúzunk. Ezen a héten találkozhattak az utasok utoljára az Ikarus 260-as és az Ikarus 435-ös típussal, ez egyúttal a magas padlós járművek utolsó üzemnapjait is jelenti a XV., a XVI. és a XVII. kerületben.
Az IK435-ös típus a héten a szokott módon közlekedett a 161E, a 261E és a 276E vonalon, valamint az utolsó, pénteki napon egy-egy jármű felbukkant a 7E és a 97E vonalon is.
Az IK260-as a 98, a 161A, a 176E és a 182A vonalon járt, de a pénteki napra egy-egy jármű visszatért a 144-es és a 277-es vonalra is. Bár az Ikarus 280-as típus várhatóan egy-két hétig még üzemben marad, a 7E vonalán ezen a héten közlekedett utoljára.
Pénteken a 7E vonalon négy különféle korszakot képviselő Ikarus csuklós autóbusz járt: ráncajtós, bolygóajtós és „piros orrú” Ikarus 280-asok, továbbá egy Ikarus 435-ös. A legutolsó, még menetrend szerint közlekedő magas padlós járműtípust, az Ikarus 280-ast is hamarosan kivonják a forgalomból. Addig is az újpesti 20E, 30-30A-230, valamint a dél-pesti 23E, 54, 85-85E vonalon közlekedik ez a típusú autóbusz – áll a közleményben.
Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedési államtitkára hivatalos Facebook-oldalán emlékeztetett: 2012-ben indították útjára a Budapesti Közlekedési Központ létrehozásával azt a buszcsereprogramot, melynek révén néhány éven belül 600 darab új, alacsony padlós busz érkezett Budapestre, és „elindult a fővárosi utcaképet évtizedeken át meghatározó 200-as Ikarusok utolsó generációjának igencsak időszerű búcsúja”, mely november 12-én ért a végéhez.
Egész gyerekkoromban ezeken utaztam, de nem gondoltam, hogy közel 37 éves leszek, mire eljön az utolsó üzemnapjuk
– tette hozzá bejegyzésében az államtitkár.
(Borítókép: Máthé Zoltán / MTI)