Átadták Rábapatona és Koroncó bekötőútjait
További Belföld cikkek
- Három hónapos csecsemő halt meg Budapesten
- Órákon belül új hagyományt teremt Sulyok Tamás köztársasági elnök
- Rónai Egon: Ha akkor nem rúgnak ki, az életem egészen másfele kanyarodik
- Nem akármilyen drogfogásról számolt be a budapesti rendőrség
- Egy sérült vízcső miatt péntektől egy szakaszon nem jár a 4-es, 6-os villamos
Gyopáros Alpár, a modern települések fejlesztéséért felelős kormánybiztos, a térség fideszes országgyűlési képviselője a létesítmény átadása előtt elmondta, hogy a program keretében több mint 3000 kilométernyi alsóbbrendű utat újítottak fel Magyarországon.
A képviselő kiemelte, a Magyar Közút az a szervezet, amellyel a Magyar Falu Program lebonyolításában a leginkább gördülékenyen tudtak együttműködni.
960 kilométernyi mellékutat újítottak fel
Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a felújítás során új kopó- és kötőrétegeket építettek be, a gyengébb teherbírású szakaszokon pedig teljes pályaszerkezet-cserét hajtottak végre.
A Kepés-Lesvári-csatorna felett átvezető, 1952-ben épült hidat teljesen elbontották, és új vasbeton hidat építettek, valamint felújították a belterületi szakaszon található négy buszöbölpárt.
A vezérigazgató tájékoztatása szerint ez év végéig mintegy 960 kilométernyi mellékút teljes körű felújítása valósult meg külső kivitelezők bevonásával.
Molnár Nagy Béla, a háromezer lakosú község független polgármestere az MTI szerint elmondta, hogy az utolsó komolyabb útfelújítás 35 éve történt ezen a szakaszon, amely egyrészt Rábapatona és Koroncó összeköttetését biztosítja a 85-ös úttal, másrészt elkerülő útként szolgál Rábaköz és Sokoróalja között, összekötve a 85-ös és 83-as utat.