A felhasználók 42 millió forint büntetést fizettek a rossz helyen lerakott Bubikért
A pótdíj 2021. szeptemberi bevezetése óta négymillió utazásból minden ötszázadik esetén számított ugyanis fel állomáson kívüli lezárási felárat a BKK, összesen bruttó 42 millió forint értékben. A kérdésekre nem tudta megmondani a BKK, hogy a nyolcezer pótdíjazottból hányan hagyták tudatosan rossz helyen a biciklit, és hányan a megfelelő információ hiányában.
A Mol Bubi alkalmazásban augusztus óta új piktogram jelzi azokat a kerékpárokat, amelyeket a felhasználók gyűjtőállomáson kívül adtak le. Ezek a kerékpárok továbbra is felvehetők – a menete hasonló a gyűjtőállomáson történő felvételhez, de eddig is és ezután is csak Mol Bubi-állomásokon lehet letenni a Bubi-kerékpárokat A BKK felhívta a figyelmet arra, hogy az alkalmazásban található új piktogramok augusztustól azért vannak, hogy gyorsítsák a rendszert.
Új generációs Mol Bubi-kerékpárok álltak szolgálatba, és a megjelenésük során számos észrevételt kapott a BKK, hogy nincs elég kerékpár a gyűjtőállomásokon – írja a Telex hírportál. Ezért döntöttek úgy, hogy a szabad kerékpárok elérhetőségét azzal lehet a leggyorsabban javítani, ha lehetővé teszik, hogy a gyűjtőállomáson kívül álló kerékpárokat is lehessen használni. Ezzel az a cél, hogy minél gyorsabban visszakerüljenek a kerékpárok a rendszerbe, és az ügyfelek mielőbb fel tudják őket venni.