A tanárok negyede sem töltötte ki a kérdőívet, amely alapot ad az új ellenőrzési rendszer bevezetéséhez
További Belföld cikkek
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
- Rogán Antal: Megpróbálunk rendet vágni, de teljes felelősséget nem vállalunk
- Pusztításba kezdett egy Zsiguli Budapesten, teli piroson vágódott be a másik autós elé
A Belügyminisztérium új, tanárokra és intézményvezetőkre irányuló ellenőrzési koncepciójához az a tavaly júniusban és szeptemberben kiküldött két kérdőív adhatott támpontot, amelyet a pedagógusoknak és a nem oktatási tevékenységet végzőknek, az úgynevezett noks-dolgozóknak küldtek körbe – írja a Napi.hu a Belügyminisztériumtól kapott sajtóválaszra hivatkozva. A tárca a lapnak azt is megerősítette, hogy a koncepció kidolgozás alatt van.
Az első, júniusi kérdőívet 24 ezren töltötték, közülük 21 ezer pedagógus és háromezer noks-munkatárs.
A tanárok esetén így a kitöltési arány 15 százalék volt, nagyjából minden hetedik pedagógus mondta el a véleményét.
A szeptemberi kérdőíves felmérésben a megkérdezett pedagógusok közül már több mint 33 ezren adtak választ, ami körülbelül 24 százalékos részvételi arányt jelent.
A tárca erre a támogatottságra hivatkozva vezetne be egy új, éves belső teljesítményértékelési rendszert, amelyről itt írtunk korábban.
A koncepció célja „a minőségi munkavégzés” ösztönzése, ami a gyakorlatban azt jelentené, hogy az átlag feletti teljesítményt nyújtó tanárok pluszpénzt kaphatnak, ugyanakkor az átlag alatt teljesítők illetménye akár csökkenhet is.
Az új teljesítményértékelő rendszer bevezetésével kapcsolatban az Index is kereste a Belügyminisztériumot, a tárca lapunknak azt írta:
A pedagógusok teljesítményértékelésének bevezetését az érintettek többsége támogatja. A pedagógusok körében végzett online felmérés eredménye szerint a válaszadók 70 százaléka egyetértett azzal, hogy díjazásuk a jövőben vegye figyelembe teljesítményük értékelését, a nevelő-oktató munka minősége alapján történő differenciálását.
(Borítókép: BSIP / Universal Images Group / Getty Images)