Újabb képeket mutatott a Nyugati metrómegállójáról Karácsony Gergely
További Belföld cikkek
- Letartóztattak egy apát, akit a saját lányának molesztálásával gyanúsítanak
- Hollik István: Magyarországnak a saját útját kell járnia
- Több mint tízezer esethez hívták a mentőket karácsonykor
- Orbán Viktor a karácsony után ismét munkába állt: megkezdte az alapozást, készül a repülőrajtra
- Figyelmeztet a katasztrófavédelem, a tűzijáték nem játék
Több új fényképet is megosztott közösségi oldalán a március 20-tól használható, a budapesti Nyugati pályaudvaron lévő új metrómegállóról Karácsony Gergely főpolgármester. Posztjában azt írta, hogy az állomást összesen hét mozgólépcső és egy ferdelift köti majd össze a felszínnel.
A főpolgármester beszámolója szerint a ferdeliftet úgy tudták elhelyezni a kivitelezők, hogy ugyanúgy négy mozgólépcsőt építettek, mint 42 évvel ezelőtt, a metrómegálló eredeti átadásakor.
Ahhoz, hogy ez a technikai bravúr sikerüljön, szó szerint el kellett menni a falig. Amit oldalt látunk, az bizony a tartószerkezet szigetelése, amelyet az építészek az állomás arculatának részévé tettek. Lent az eredeti színekre utaló, azokat újragondoló burkolatokkal, betonpadokkal és persze az eredeti, jellegzetes alakú oszlopokkal találkozunk
– fogalmazott bejegyzésében Karácsony Gergely, hozzátéve, hogy a vágányok mögött sörösdobozokkal is találkozhatnak az erre közlekedők. Viszont nem eldobálva, hanem alumíniumhabbá alakított formában.
„Ez takarja a vágányok mellett vezetett kábeleket és az akusztikai burkolat egy részét, amelyek abban segítenek, hogy a felújított állomások csendesebbek legyenek” – tette hozzá.
Karácsony Gergely közölte, több fontos és értékes dolog nem lesz látható a felújított megállóban, az egyik ilyen egy modern, vízköddel oltó rendszer, valamint a szellőzést biztosító nagy méretű ventilátorok.
Öt és fél évig tartott a rekonstrukció
A 3-as metró felújítása még 2017 őszén kezdődött el. Az öt és fél éve tartó rekonstrukció alatt teljesen megújult a metróvonal infrastruktúrája: többek között új vágányokat és kitérőket építettek be, kicserélték a biztosítóberendezéseket és szigetelték az alagutakat is.
A felújításnak köszönhetően minden állomás és megálló új külsőt és belsőt kapott, valamint nagy hangsúlyt fektettek az akadálymentesítésre is. Ennek keretében lifteket és ferde pályás felvonókat építettek be, hogy a mozgásukban korlátozott emberek is tudják használni a metrót, illetve taktilis jelekkel segítik a látásukban korlátozott emberek közlekedését.
Az ország legforgalmasabb vasútvonalának számító 3-as metró felújítása – várhatóan két hónap múlva – a Nagyvárad tér és a Lehel tér állomások megnyitásával fejeződik be. Májustól már minden nap a teljes vonalon közlekednek a szerelvények, és az összes állomást használhatják az utasok – írta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) egyik korábbi közleményében.