Lázár János: A vidéki városokban is bevezethetik a vármegyebérletet
További Belföld cikkek
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
- Rogán Antal: Megpróbálunk rendet vágni, de teljes felelősséget nem vállalunk
- Pusztításba kezdett egy Zsiguli Budapesten, teli piroson vágódott be a másik autós elé
A vármegyebérletről annak kitalálói, Bói Lóránd közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkár és Hegyi Zsolt, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgató-helyettese beszélgetett Lázár János építési és közlekedési miniszterrel a Facebookon.
A minisztériumnak az a szándéka, hogy a bérleteket a városi közlekedésre is kiterjesszék, ehhez az adott önkormányzatokkal kell megállapodni, a költségeket is ők fizetik. Eddig Egerrel és Zalaegerszeggel folynak a tárgyalások, utóbbival közel állnak a megállapodáshoz − írta meg a Portfolio.
A bérleteket a járatokon minden utazásnál le kell olvasni. Idén, tört évvel számolva 8-9 milliárd forintba kerülhet az új bérletek bevezetése a költségvetésnek. Érvényesek a bérletek a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tram-trainre is. Az első értékesítési adatok szerint az új terméket elsősorban diákok használják, és ez valószínűleg a következő hónapokban is így lesz.
A MÁV és a Volánbusz rendelkezésére többletkapacitásokat bocsátanak, fokozzák a szervizkapacitásokat és a karbantartást. A cél a járműpark minőségének javítása − mondták.
Jelenleg 100 vonatból 90 menetrend szerint közlekedik, a vasúti pálya műszaki felújításával a járatok késése csökkenthető. A motorvonatok jelenleg 40 év körüliek, a vontatómozdonyok átlagéletkora 47, a vontatott kocsiké pedig 43. Ez a cikk a Net Média Zrt. tulajdona. Minden jog fenntartva. A távolsági és az elővárosi viszonylatokban jobb a helyzet, a regionális közlekedésben pedig rosszabb. A buszoknál Budapest környékén 8-9, Kelet- és Nyugat-Magyarországon pedig 12 év az átlagéletkor.
Lázár János azt is felvetette, hogy a vármegyebérlet bevezetése az első lépés az egységes busz- és vonatmenetrend és jegyrendszer kialakításában. A következő a jegyrendszer átgondolása, egyszerűsítése lesz, egy év múlva pedig akár az egységes jegyrendszer és menetrend is létrejöhet.
Mint azt megírtuk, a vármegye- és országbérlet bemutatására létrehozott külön honlap 19 vármegye térképén ábrázolja az elérhető helyközi távolsági buszokat és a vasúthálózatot. Ugyancsak térképen kereshetők ki az értékesítőhelyek, amelyek között külön jegypénztárakra és automatákra is lehet keresni.
A honlap a gyakran igénybe vett útvonal jelenlegi bérletárait összehasonlítja az új vármegyebérlet 9450 forintos árával, így szemléltetve, hogy az új típusú bérlettel mennyit takaríthatnak meg az utasok havonta.
Az új bérlet bevezetését Orbán Viktor miniszterelnök jelentette be országértékelőjén. Ahogy fogalmazott,
most bevezetjük a kedvezményes vármegyebérletet is. Május elsejével buszra és vasútra egyaránt érvényes, havi országbérletet és vármegyebérletet ajánlunk. A vármegyebérlet 9450 forintba, a havi országbérlet 18 900 forintba kerül majd. Akik tömegközlekedéssel járnak dolgozni, komoly összeget spórolhatnak.