- Belföld
- mészáros lőrinc
- vasút
- máv
- demokratikus koalíció
- építési és beruházási minisztérium
- vasútépítés
Feljelentést tesz a DK, miután a MÁV kiakadt Mészáros Lőrinc cégére
További Belföld cikkek
- A kormány benyújtotta a magyar kutatási hálózat átalakításáról szóló javaslatot
- Kiutasítottak Magyarországól egy amerikai tanárt, aki 10 éve tanított az országban
- Fehérbe borul a fél ország, figyelmeztetést adott ki a Magyar Közút
- Reagált a kormány a legújabb Magyar Péter-féle hangfelvételre
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválon
Az egyik kiszivárgott levél szerint az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) vasúti beruházások támogatásáért felelős helyettes államtitkára, Kikina Artúr is írt az R-KORD Kft., valamint a konzorciumi partner I-Cell Mobilsoft Zrt. vezetőinek.
Kérem a Tisztelt Vállalkozót, hogy a mellékelt üzemeltetői levélben felsoroltak – a levél kézhezvételétől számítottan, de legfeljebb tíz napon belül – vizsgálatát kezdje meg, és minden hiányosságot pótoljon, javítson
– áll az április 11-én kelt értesítésben, amiben a MÁV március 8-án kelt levelére hivatkoznak – írja a Szabad Európa Rádió.
A vasúttársaság többek között kifogásolja, hogy a földbe elhelyezett kábelek nyomvonala több helyen eltér a jóváhagyott kiviteli tervtől. A kivitelezőt állítólag azzal is vádolják, hogy többször is eltért az eredeti tervektől, de miután az eltérésekről nem készültek úgynevezett fedvénytervek, ezért „követhetetlenné” váltak a kivitelezések.
A Szabad Európa Rádió forrásai szerint több ízben egyszerűen kihagyták az acélszerkezetet a vasbetonból. A gyanú szerint a sima betonozást is silány minőségben végezték el.
„Ez a kapkodás biztos jele. A betonacél szerkezetet egyenként meg kell építeni, ami nyilván nem kevés idő. Enélkül elég zsaluzni, és öntheted a betont. Más kérdés, hogy ez a rezgéstől néhány év alatt tönkremegy, egyszerűen szétporlad, és kezdheted elölről az egészet” – mondta a SZER egyik forrása.
A MÁV amiatt is panaszkodott, hogy az építkezések után több esetben hulladék, veszélyes hulladék, „balesetveszélyes körülmények” maradtak, ami nagyon szúrja a lakosság szemét.
Feljelentést tesznek Gyurcsány Ferencék
„A MÁV bepanaszolta Orbán barátja, Mészáros Lőrinc cégét, amely sok helyen kihagyta a vasat a vasbetonból, és felmerülhet, hogy siralmas minőségben, akár balesetveszélyesen újíthatott fel vasúti pályaszakaszokat állami tízmilliárdokból” – írta sajtóközleményében a Demokratikus Koalíció.
A Demokratikus Koalíció feljelentést tesz amiatt, mert az ország leggazdagabb embere már úgy lophat, hogy azzal emberek életét sodorhatja veszélybe. Miközben a fideszes milliárdosok abból gazdagodnak, hogy már a vasat is kilophatják a vasbetonból, addig az orbáni infláció miatt a magyar emberek fizetéséből és nyugdíjából már a megélhetésre is alig telik. Amíg Orbán barátai már teljesen nyíltan zsebelhetik ki a magyar államkasszát, addig a magyarok lassan nyomorba süllyednek. A Dobrev Klára vezette Árnyékkormány azért dolgozik, hogy letörjük az orbáni inflációt, és ne az árak, hanem a bérek és a nyugdíjak emelkedjenek
– jelentette ki Sebián-Petrovszki László, a DK országgyűlési képviselője, az Igazságügyi Bizottság alelnöke.
Reagált a tárca a sajtóban megjelent hírekre
A sajtóban megjelent híresztelésekkel ellentétben, a vasúti, úgynevezett GSM-R rendszer kivitelezési munkálatai a szerződésben megállapított folyamatok szerint zajlanak – tekintettel arra, hogy a telepítést végző Konzorcium által megkezdetett munkák jelenleg is folyamatban vannak, olvasható az Építési és Közlekedési Minisztérium MTI-hez eljuttatott közleményében.
Az átadás-átvételi folyamat során hibajegyek kerülnek felvételre, melyek javítását a vállalkozók ütemezetten végzik. Az építési beruházásban részt vevő cégek munkájának átvétele többlépcsős jóváhagyást követően történhet meg. A tanúsítványok megszerzése mellett, független szakértőknek, műszaki ellenőrnek és a MÁV-nak, mint üzemeltetőnek is el kell fogadnia a munkákat. Az Építési és Közlekedési Minisztérium csak ezután fizeti ki a benyújtott számlákat – írták.
Az R-KORD Kft. is
„A Szabad Európa című internetes híroldal sokadik alkalommal nem mond igazat, amikor a GSM-R rendszer 2. ütemének tervezéséről és építéséről szóló cikkeiben azt állítja, hogy a R-KORD Kft. munkája biztonsági kockázatot jelent” – válaszolta megkeresésünkre a cég.
Mint írták, „az építési beruházást 2018-ban elnyerő Konzorcium két cégből áll. A R-KORD Kft. mellett az I-Cell Mobilsoft Zrt. felel 2255 kilométer vasúti vonalszakaszon a rádióhálózat kiépítéséért”.
A GSM-R kiépítése még folyamatban van, így a Szabad Európa által megfogalmazott állítások idő előttiek, hiszen azt a látszatot keltik, mintha az R-KORD Kft. és az I-Cell Mobilsoft Zrt. befejezte volna a munkát. Erről azonban szó sincs.
„A GSM-R rendszer átvétele nagyon szigorú szabályok szerint, több lépcsőben történik. A Konzorcium csak akkor nyújthatja be a számlát, ha a minőségi tanúsítványok megszerzése mellett egy független mérnök szervezet, műszaki ellenőrök és a MÁV, mint üzemeltető is elfogadja az elvégzett munkát. Mindezen tények tükrében arra kérjük a Szabad Európát, hogy a jövőben mindenre kiterjedő alapossággal, az információk helyes értelmezésével végezze a munkáját” – olvasható a vállalat közleményében.