- Belföld
- mészáros lőrinc
- vasút
- máv
- demokratikus koalíció
- építési és beruházási minisztérium
- vasútépítés
Feljelentést tesz a DK, miután a MÁV kiakadt Mészáros Lőrinc cégére
További Belföld cikkek
- Van egy váratlan jelentkező Lázár Jánosék nagy projektjére
- Késelésbe torkollott a szilveszteri buli, letartóztattak egy salgótarjáni férfit
- Kiderült, milyen teljesítményt produkált Magyarország egyik kulcságazata
- Újra a közmédia műsorában volt látható Bese Gergő
- Újabb fotó került elő az Indiában vakációzó Orbán Viktorról
Az egyik kiszivárgott levél szerint az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) vasúti beruházások támogatásáért felelős helyettes államtitkára, Kikina Artúr is írt az R-KORD Kft., valamint a konzorciumi partner I-Cell Mobilsoft Zrt. vezetőinek.
Kérem a Tisztelt Vállalkozót, hogy a mellékelt üzemeltetői levélben felsoroltak – a levél kézhezvételétől számítottan, de legfeljebb tíz napon belül – vizsgálatát kezdje meg, és minden hiányosságot pótoljon, javítson
– áll az április 11-én kelt értesítésben, amiben a MÁV március 8-án kelt levelére hivatkoznak – írja a Szabad Európa Rádió.
A vasúttársaság többek között kifogásolja, hogy a földbe elhelyezett kábelek nyomvonala több helyen eltér a jóváhagyott kiviteli tervtől. A kivitelezőt állítólag azzal is vádolják, hogy többször is eltért az eredeti tervektől, de miután az eltérésekről nem készültek úgynevezett fedvénytervek, ezért „követhetetlenné” váltak a kivitelezések.
A Szabad Európa Rádió forrásai szerint több ízben egyszerűen kihagyták az acélszerkezetet a vasbetonból. A gyanú szerint a sima betonozást is silány minőségben végezték el.
„Ez a kapkodás biztos jele. A betonacél szerkezetet egyenként meg kell építeni, ami nyilván nem kevés idő. Enélkül elég zsaluzni, és öntheted a betont. Más kérdés, hogy ez a rezgéstől néhány év alatt tönkremegy, egyszerűen szétporlad, és kezdheted elölről az egészet” – mondta a SZER egyik forrása.
A MÁV amiatt is panaszkodott, hogy az építkezések után több esetben hulladék, veszélyes hulladék, „balesetveszélyes körülmények” maradtak, ami nagyon szúrja a lakosság szemét.
Feljelentést tesznek Gyurcsány Ferencék
„A MÁV bepanaszolta Orbán barátja, Mészáros Lőrinc cégét, amely sok helyen kihagyta a vasat a vasbetonból, és felmerülhet, hogy siralmas minőségben, akár balesetveszélyesen újíthatott fel vasúti pályaszakaszokat állami tízmilliárdokból” – írta sajtóközleményében a Demokratikus Koalíció.
A Demokratikus Koalíció feljelentést tesz amiatt, mert az ország leggazdagabb embere már úgy lophat, hogy azzal emberek életét sodorhatja veszélybe. Miközben a fideszes milliárdosok abból gazdagodnak, hogy már a vasat is kilophatják a vasbetonból, addig az orbáni infláció miatt a magyar emberek fizetéséből és nyugdíjából már a megélhetésre is alig telik. Amíg Orbán barátai már teljesen nyíltan zsebelhetik ki a magyar államkasszát, addig a magyarok lassan nyomorba süllyednek. A Dobrev Klára vezette Árnyékkormány azért dolgozik, hogy letörjük az orbáni inflációt, és ne az árak, hanem a bérek és a nyugdíjak emelkedjenek
– jelentette ki Sebián-Petrovszki László, a DK országgyűlési képviselője, az Igazságügyi Bizottság alelnöke.
Reagált a tárca a sajtóban megjelent hírekre
A sajtóban megjelent híresztelésekkel ellentétben, a vasúti, úgynevezett GSM-R rendszer kivitelezési munkálatai a szerződésben megállapított folyamatok szerint zajlanak – tekintettel arra, hogy a telepítést végző Konzorcium által megkezdetett munkák jelenleg is folyamatban vannak, olvasható az Építési és Közlekedési Minisztérium MTI-hez eljuttatott közleményében.
Az átadás-átvételi folyamat során hibajegyek kerülnek felvételre, melyek javítását a vállalkozók ütemezetten végzik. Az építési beruházásban részt vevő cégek munkájának átvétele többlépcsős jóváhagyást követően történhet meg. A tanúsítványok megszerzése mellett, független szakértőknek, műszaki ellenőrnek és a MÁV-nak, mint üzemeltetőnek is el kell fogadnia a munkákat. Az Építési és Közlekedési Minisztérium csak ezután fizeti ki a benyújtott számlákat – írták.
Az R-KORD Kft. is
„A Szabad Európa című internetes híroldal sokadik alkalommal nem mond igazat, amikor a GSM-R rendszer 2. ütemének tervezéséről és építéséről szóló cikkeiben azt állítja, hogy a R-KORD Kft. munkája biztonsági kockázatot jelent” – válaszolta megkeresésünkre a cég.
Mint írták, „az építési beruházást 2018-ban elnyerő Konzorcium két cégből áll. A R-KORD Kft. mellett az I-Cell Mobilsoft Zrt. felel 2255 kilométer vasúti vonalszakaszon a rádióhálózat kiépítéséért”.
A GSM-R kiépítése még folyamatban van, így a Szabad Európa által megfogalmazott állítások idő előttiek, hiszen azt a látszatot keltik, mintha az R-KORD Kft. és az I-Cell Mobilsoft Zrt. befejezte volna a munkát. Erről azonban szó sincs.
„A GSM-R rendszer átvétele nagyon szigorú szabályok szerint, több lépcsőben történik. A Konzorcium csak akkor nyújthatja be a számlát, ha a minőségi tanúsítványok megszerzése mellett egy független mérnök szervezet, műszaki ellenőrök és a MÁV, mint üzemeltető is elfogadja az elvégzett munkát. Mindezen tények tükrében arra kérjük a Szabad Európát, hogy a jövőben mindenre kiterjedő alapossággal, az információk helyes értelmezésével végezze a munkáját” – olvasható a vállalat közleményében.