Tíz vasútvonalon megszűnik a közlekedés, egy polgármester már tiltakozik
További Belföld cikkek
- Rétvári Bence: Januártól átlagosan 21,2 százalékkal nő a tanárok és az óvónők bére
- Sulyok Tamás karácsonyi üzenete: Sose tekintsünk a másik magyarra ellenségként!
- Műtét közben tanul az új budapesti robotsebész, de egyedül mégsem operálhat
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
Az érintett mellékvonalakon korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé az utasoknak – hangsúlyozták közleményükben.
A döntés érinti
- a (Miskolc-Tiszai–) Nyékládháza–Tiszaújváros,
- a (Mátészalka–) Kocsord alsó–Csenger,
- az Újszeged–Mezőhegyes,
- a Mezőhegyes–Battonya,
- a Somogyszob–Nagyatád,
- a (Dombóvár–) Godisa–Komló,
- a Balassagyarmat–Ipolytarnóc,
- az Abaújszántó–Hidasnémeti,
- a Karcag–Tiszafüred, illetve
- a Lakitelek–Kunszentmárton (–Szentes) vonalat.
A közlekedési társaság kiemelte, hogy az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését a jármű- és személyzethiány indokolja.
A közlekedéspolitikáért felelős korábbi vezetés által 2022 decemberében elrendelt teljesítménytöbblet mértéke elérte a 3,5 millió vonatkilométert, amivel összefüggésben a vasúttársaság jelezte az illetékes államtitkárságnak, hogy ilyen mértékű szolgáltatásbővítés mind a járműállomány, mind a humánerőforrás (mozdonyvezetők, jegyvizsgálók) oldalról kockázatot hordoz – emlékeztetnek a közleményben.
Ezeket a kockázatokat az ukrajnai háború miatti alkatrészhiány csak súlyosbította, „így mostanra a vállalatcsoport munkatársainak megfeszített, összehangolt munkájára és minden szakmai tapasztalatára szükség van ahhoz, hogy a vasúttársaság nap mint nap teljesíteni tudja közszolgáltatási feladatait” – olvasható a MÁV–Volán-csoport közleményében.
Egy polgármester már tiltakozik
Balassagyarmat fideszes polgármestere, Csach Gábor levelet írt Lázár János építési és közlekedési miniszternek a döntés miatt, mivel az egyik megszűnő vasútvonal Balassagyarmat és Ipolytarnóc között húzódik.
A városvezető a levelet a közösségi oldalán tette közzé. Bejegyzésében azt írta: információkérés és tiltakozás miatt írt kérelmet Lázár János miniszternek, amelyben azt kéri, hogy legalább a határon átmenő, meglévő vasútpályával rendelkező vasútvonalakat tartsák meg, és indítsák újra a nemzetközi közlekedést.
Csach Gábor a levélben azt írja, hogy ez a vasútvonal az egyetlen, amely meglévő, kiváló állapotú, és teherszállításra ma is használt határon túli kapcsolattal rendelkezik Losoncig.
Nagyfokú felelőtlenség lenne a nemzetközi közlekedési kapcsolatok elvágása, hiszen ezek újraélesztése szinte lehetetlen, hosszú távon az ilyen döntések (lásd a Drégelypalánk–Ipolyság vasút felszedése) a Kárpát-medence »vérkeringésének« további csonkulásával járnak
– fogalmazott a polgármester.
Hozzátette: ráadásul a Balassagyarmat és Ipolytarnóc között húzódó vasútvonalon éppen augusztus 1-jén fejeződnek be az árvízkár miatti helyreállítási munkálatok.