Kiderült, mekkora kárt okozott a Booking-botrány
További Belföld cikkek
- Halálos tűz volt Vas vármegyében
- Egyre több helyen torlódik a forgalom az ország autóútjain
- Magyar Nemzet: Az olasz maffiával üzletelhetett a Lánchíd-botrány kulcsfigurája
- Vádat emelnek az újszülöttjét meggyilkoló 15 éves lány ellen
- Toroczkai László a karlendítésről: Lehet, hogy valakinek int valaki, de ha megtörtént, helytelenítem
Minden második szállásadó problémát tapasztal az oldal működésében már több mint egy hónapja, és az érintettek 80 százalékának a mai napig nem utalta át a globális szálláshely-közvetítő oldal a szállásdíjakat.
A válaszadók 34 százaléka jelezte azt, hogy a rendszer szerint még nekik van tartozásuk az oldal felé.
A helyzet kritikus
– írja közleményében az MTÜ.
„Felháborító és elfogadhatatlan, hogy egy olyan ágazatban, amelyben az értékesítés mára nagyrészt az online térben zajlik, az egyik meghatározó multinacionális szereplője épp a kisvállalkozókkal szemben próbálja érvényesíteni erőfölényét, és ezzel családok ezreinek megélhetését veszélyezteti. Ráadásul teszi ezt éppen a főszezonban” – jelentette ki Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség igazgatóságának elnöke.
Hozzátette, hogy az MTÜ egyeztetést kezdeményez a témában az érintett hatóságokkal, a bajba jutott vállalkozások számára pedig jogsegélyszolgálatot indít.
A Booking.com egyébként július végén reagált lapunknak a foglalási botránnyal kapcsolatos megkeresésünkre. Ekkor azt írták, a kifizetések megtörténtek, és hamarosan mindenki megkapja a pénzét.
Elkeserítő eredmények
Az MTÜ által indított felmérésben eddig 2290 vállalkozás nyilatkozott úgy, hogy tartozik neki a szállásközvetítő cég.
Mindössze 5 százalék válaszolta azt, hogy ez az összeg 100 ezer forint alatti, 30 százaléknak 100–500 ezer forint közötti összeggel tartozik, 28 százaléknak 500 ezer és 1 millió forint közötti összeggel, 26 százaléknak viszont 1 millió feletti összeget nem utalt még el az online platform.
A felmérésben részt vevők harmadánál a rendszer nem a késedelmes fizetést jelzi, hanem tartozást az oldal felé. Mindössze 15 százalék volt annyira szerencsés, hogy jelentős csúszással ugyan, de megkapta a szállásdíjat – olvasható az MTÜ közleményében.
A kérdőívet kitöltők közel fele arra is panaszkodott, hogy
a kifizetési határidő folyamatosan változik a felületen.
A válaszolók negyede nem kapott semmilyen tájékoztatást, és a Booking ügyfélszolgálata egyáltalán nem tudott segíteni.
A szolgáltatók válaszait még 2023. augusztus 11-ig várja az ügynökség.