Elmondták, miért megy a harc a most kirobbant taxisháborúban
Egyéves marketing- és operatív együttműködés tervével kereste meg a Hungaroringet, a cég pedig ezt elfogadta – tudta meg a VIlággazdaság.
Ennek megfelelően a már Qatar Airways Magyar Nagydíj hetén a Bolt szállíthatta az utasokat a mogyoródi pályára érkezőket, és az onnan távozókat.
Mint ismert, júliusban a Bolt védjegyhasználati gyakorlatát sérelmező beadványt küldött Budapest Főváros Önkormányzatának az Országos Taxis Szövetség, amellyel egyenlő versenyfeltételeket szorgalmaznak a hagyományos taxistársaságokkal.
A budapesti taxitársaságok pedig azzal vádolják a Boltot, hogy az engedélyezett tevékenységét nem saját maga végzi, hanem azt kiszervezi külföldi partnerének. A feltételezések szerint ezt azért teszi a társaság, hogy kihasználva az uniós jogszabályokat, kedvezőbb feltételeket biztosítson a vele szerződött személyszállítóknak azáltal, hogy azok nem fizetnek be áfát.
A Világgazdaságnak több, egymástól független forrása is arról beszélt, hogy a harc végső soron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérért zajlik. A Budapest Airport azt írta a lapnak, hogy a taxis személyszállítási tendert a tervek szerint 2025 második negyedévében írja ki, mikor is lejár a Főtaxival kötött szerződése.