Lázár János veszélyezteti Magyarország legfontosabb vasútvonalát – állítja egy szervezet
További Belföld cikkek
- Teljesen kiégett egy hajó a Tiszán
- Sokan azt hitték, médiahack, de igaz: örökre bezárja kapuit a MikulásGyár
- Káoszról számolt be a bombariadó miatt megszakadt fővárosi buli egyik résztvevője az Indexnek
- Nyolcszáz hátrányos helyzetű gyermek látogatott el a Parlamentbe
- Emelkedik a hivatalból kirendelt igazságügyi szakértők óradíja
A szervezet szerint „vasútbezáró Lázár János” most egy újabb lépést tett azután, hogy több mellékvonalat ideiglenesen be kellett zárni augusztus elején.
Mint írták: „Miközben a Magyarország közlekedéséért felelős miniszter azzal haknizik, hogy mi sem maradunk ki a vasút második fénykorából, és hamarosan utolérjük Ausztriát, Bécset hamarosan nemhogy utolérni, hanem elérni sem lehet vonattal.”
Tegnap reggel ugyanis (az eredeti 140 km/órás pályasebesség helyett) 100 km/órás sebességkorlátozás („lassújel”) került ki a Budapest–Bécs fővonal hatodára, 29 kilométer hosszban Biatorbágy és Szárliget közé
– írták, hozzátéve: információik szerint ennek az az oka, hogy a vasúti pályán 40 éve nem végeztek karbantartást, és ezért a vasúti síneket a vasbeton keresztaljakhoz („talpfákhoz”) rögzítő, akkoriban még fából készült csavartiplik egész egyszerűen elporladtak.
A vasút második fénykora helyett tehát az első fénykort megidéző sebességgel zötykölődhetnek az utasok Hegyeshalom felé, amely Magyarország számára – a MÁV előtt válságos járműhelyzete miatt szépen lassan bezáródó – Európa vasúti kapuját jelenti
– véli a Közlekedő Tömeg, amely szerint mindez a MÁV-app reggeli térképén is látható. Megjegyezték: a késések azzal is járnak, hogy a csatlakozásokat sem tudják elérni azok, akik például Németország felé mennének tovább Budapestről vagy Erdély felé mennének Bécsből.
Hozzátették azt is: lehet arról vitatkozni, hogy a központi költségvetésből elég pénz jut-e az említett karbantartásokra, de ha a MÁV vezetői megengedik maguknak, hogy évi 3 milliárd forintért gépjárműflottát béreljenek maguknak (ahelyett, hogy vonattal közlekednének), illetve jut a „bezárás határán vergődő mellékvonal mellett az utolsó rézkilincsig felújított Horthy-állomásépületre Kenderesen”, vagy „a felcsúti kavicsbányáktól valahogy pont egy köpésre vasúti kőátrakót tartalmazó »állomásfejlesztésre«, illetve a „MÁV igazgatósági tagok milliós fizetésemelésére”,
akkor nem a mellékvonalakat, hanem azokat kéne bezárni, akik szerint a prioritási listán az ország legfontosabb vasútvonalának karbantartására már nem jut hely.
Lázár János augusztus elején elnézést kért a késések miatt, és azt ígérte, hogy egy 6000 milliárd forintos programmal újítják meg a vasúti közlekedést.
A vonattal közlekedőknek egyébiránt arra is érdemes lesz figyelniük, hogy a napokban számos vonalon módosul a menetrend.