Mint írták, a vizsgálat ideje alatt Tárnok és Kelenföld között csak egy vágányon közlekedhetnek a vonatok, emiatt 10-20, esetenként 20-40 perccel nőhet a menetidő a Budapest–Székesfehérvár-vonalon.
Ez érinti a Balaton északi és déli partja felé, felől közlekedő vonatokat, valamint a Bakony és Göcsej InterCityket is.
A torlódások és késések csökkentése érdekében:
- A Kőbánya-Kispest és Tárnok közötti S36-os vonatok rövidebb útvonalon, csak Kőbánya-Kispest és Kelenföld között közlekednek.
- Egyes InterCity- és távolsági vonatok Érd felső felé közlekednek.
Hozzátették, hogy az érintett Tópart IC (IC857) utasait a katasztrófavédelem munkatársai segítségével a Tárnokról Kőbánya-Kispestre 13:16-kor elindult S36-os (3895. számú, Tétényligetnél is megáll majd) és a Székesfehérvárról a Déli pályaudvarra tartó, Tárnokról 13:25-kor továbbindult Z30-as vonatra (4535) szállítják át.
Frissítés:
Ismét két vágányon járnak a vonatok Tárnok és Kelenföld között, fokozatosan helyreáll a menetrend a székesfehérvári vasútvonalon, miután befejeződött a vizsgálat Nagytéténynél, ahol szombaton egymástól körülbelül 400 méterre állt meg két szerelvény.
A vasúttársaság legfrissebb tájékoztatása szerint a vizsgálatot 15 órára befejezték, az S36-os vonatok is már teljes útvonalon közlekednek. Fokozatosan csökkennek a késések, délután helyreállhat a menetrend a székesfehérvári vonalon – írták a közleményben, amelyben a történtek miatt indított vizsgálat megállapításairól egyelőre nem közöltek információt.
Mint megírtuk, Magyarország egyik legfontosabb vasúti fővonalán, a Budapest–Hegyeshalom–Rajka-vonalon annyira rossz a pálya állapota, hogy a MÁV sebességkorlátozást vezetett be csütörtöktől. Közlésük szerint kidolgozott tervvel rendelkeznek, hogy megoldják a problémát, de addig is megnövekedett menetidővel kell számolniuk az utasoknak.