Vitézy Dávid: A helyzet nem javult semmit, az összes korábbi állításomat fenntartom
További Belföld cikkek
- Súlyos baleset történt Debrecenben, a buszmegállóba hajtott egy autó
- Orbán Viktor: Brüsszel Magdeburgot akar csinálni Magyarországból
- Bombariadó miatt megszakadt egy buli Budapesten, több ezren maradhattak hoppon
- Deutsch Tamás: Mintegy 3,4 milliárd forintnyi kórházfejlesztés valósul meg Budapesten
- Több mint 300 millió forintot bukhat el egy magyar lottónyertes, ha nem jelentkezik
Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes egy tegnapi sajtótájékoztatón Vitézy Dávid Üllői úti védett biciklis sávokat érintő kritikájáról megjegyezte, az, hogy a korábbi államtitkár „mit mond a buszokról, és mi a valóság, az nem biztos, hogy mindig ugyanaz”.
Vitézy Dávid erre válaszul közölte, hogy az összes posztjában konkrét tények, fotók, valamint tényleges buszlefutási adatok voltak. „Nem akartam volna ezt most folytatni, de ha már lényegében valótlan állításokkal vádol a főpolgármester-helyettes, ma délután újból eltöltöttem egy órát az Üllői úton, és megnéztem sokadszorra, mi a helyzet, a saját szememmel” – jelezte a közlekedési szakértő, aki az alábbiakat tapasztalta:
- a 6-7 percenként közlekedő 100E továbbra is a dugóban áll, a buszok egy reptéri buszhoz mérten jól kihasználtak (több integető utas alapján úgy gondolom, messze nem csak külföldiekkel), viszont a menetideje 15 perccel hosszabb, mint korábban,
- a forgalmi rend észszerűtlen, a kerékpársávokon számos autós szabálytalanul előzi a kocsisort és a szabályokat betartó buszokat,
- a kerékpársávok a város általam is támogatott közlekedéspolitikai céljai miatt fontosak, de a jelenlegi forgalomhoz képest több szakaszon túlzott a teljes forgalmi sávnyi irányonkénti szélességük, és ez a többi közlekedő, leginkább a megszűnt buszsáv miatt a buszok rovására megy,
- számos helyen leszakadó, kihasználatlan területek, nagyrészt egyébként üres parkolóhelyek átalakításával is lenne hely a buszsávnak.
Vitézy Dávid összefoglalóan úgy fogalmazott, hogy
a helyzet nem javult semmit, az összes korábbi állításomat fenntartom, és mindegyik továbbra is megfelel a valóságnak. A probléma létrejötte, azaz a buszsáv megszüntetése óta semmilyen korrekció nem volt, és továbbra is fenntartom, hogy a forgalmi rend elhibázott, és felülvizsgálatra szorul. A kerékpársávokat továbbra is támogatom, de a forgalmi rend átalakítása kapkodva, és nem megfelelően végiggondolva történt.
A volt államtitkár hangsúlyozta, a főpolgármester-helyettes beszólása személyesen annyira nem zavarná, de „a dugóban álló utasok talán többet érdemelnek a város vezetőitől 2200 forintos BKK-jegyárért cserébe. Ez tehát nem politikai, hanem építő célú szakmai kritika, bízva abban, hogy talán a városházán végre meghallják”.
Vitézy Dávid az elmúlt időszakban nemcsak a budapesti városvezetés egyes döntéseit kritizálta, hanem Lázár János építési és közlekedési miniszterrel, valamint államtitkárával, Csepreghy Nándorral is konfliktusba került, erről itt írtunk bővebben.
A volt közlekedési államtitkár az Index Konkrétan Rónai Egonnal című műsorában leszögezte, nincs benne személyes sértettség, nem azért fogalmaz meg kritikákat a jelenlegi közlekedési irányítással kapcsolatban, mert nem lett belőle miniszter.