Lázár János minisztériuma cáfolta a MÁV–Volán-csoport létszámhiányát
A Jobbikos politikus a sajtóban megjelent információkra hivatkozott, miszerint egyre súlyosabb szakemberhiány lépett fel MÁV-nál. Emellett az ehhez köthető extrém mennyiségű túlórát és a szolgáltatáskieséseket is megemlítette.
Balassa Péter többek között arról érdeklődött, hogy okozhat-e járatkimaradásokat és késéseket a létszámhiány, valamint hogy terveznek-e újabb vasúti vonalakat bezárni.
A képviselő levelére az Építési és Közlekedési Minisztérium parlamenti államtitkára, Ágh Péter válaszolt. Mint írta, „a sajtóban megjelent információk nem mindig találkoznak a valósággal”. Megjegyezte, hogy a MÁV–Volán-csoportnál a betöltendő pozíciók aránya mindössze 3,26 százalék volt augusztus 31-én, ami 1828 álláshelyet jelent.
Ezek alapján szeretném visszautasítani a képviselő úr vádjait, hiszen nincs a MÁV–Volán-csoportnál általános létszámhiány
– szögezte le az államtitkár.
A késésekkel kapcsolatban azt írták, hogy 2023 első felében 6,1 perc volt az egy vonatra eső késés. Az államtitkár egy másik válaszában azt is kifejtette, hogy milyen okokból csúszott a menetrend az idei év első felében. Eszerint a villamos mozdonyoknál a vonatmotorok meghibásodása okozott leggyakrabban késéseket, míg a dízeleknél az üzemanyagrendszerekkel volt gond.