Ön sem tudott bérletet venni a BKK-automatákból, vagy jegyet a MÁV-ra?

DMOHA20140508026
2023.10.09. 12:42
Több olvasónk is jelezte, hogy problémája volt a fizetéseknél, az Index munkatársai is így jártak. Az Index megkeresésére az OTP közölte: technikai probléma okozott nehézséget a POS és ATM-ek esetében is, a rendszerek azóta már megfelelően működnek.

Több olvasónk is jelezte, hogy hétfő délelőtt nem működtek a BKK-automatáknál a bankkártyás fizetési opciók, sőt, mint később kiderült, rendszerszintű probléma lehet a háttérben, mert több étteremben, boltban sem működtek a terminálok. Később a MÁV is jelezte, hogy átmenetileg nem működik a bankkártyás fizetés. 

Az Index munkatársa a fővárosi XIII. kerületben futott bele több automatánál is a problémába, az egyiknél még a bérlet árát is levonta a rendszer – bérlet kiadása nélkül –, amit pár perccel később sztornózott a pénzintézet. 

Kérdéseinkkel kerestük a BKK sajtóosztályát, ahonnan azt a választ kaptuk, hogy

a sikertelen pénzügyi tranzakciókat nem az automaták meghibásodása, hanem a kártyaelfogadó pénzintézetnél tapasztalt hálózati hiba okozhatta.

„Ismereteink szerint a probléma időközben megoldódott” – írta a közlekedési társaság. 

Délelőtt a MÁV is közölte, hogy átmenetileg nem lehet bankkártyás fizetéssel vasúti jegyet vásárolni a pénztárakban, jegykiadó automatákon. 

Az Index információi szerint az OTP rendszerében lehetett probléma, kérdéseket küldtünk a pénzintézethez, amely megkeresésünkre azt írta:

Technikai probléma okozott nehézséget az OTP Bank által üzemeltetett POS és ATM-ek esetében. A rendszerek már megfelelően működnek. Az okozott kellemetlenségért elnézést kérünk.

Az OTP egyébként korábban közölte, hogy leállás lesz karbantartás miatt a rendszerükben, de akkor azt írták, ez reggel 8 óráig tart. A probléma viszont még 10 óra után is tapasztalható volt. 

A múlt héten egy másik banknál is voltak leállások, az MBH Banknál történt fennakadás. 

(Borítókép: Mohai Balázs / MTI)