Vitézy Dávid: az öszeomlás szélén van a MÁV
Csütörtök délelőtt a MÁV közösségi oldalán közölte, hogy a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest között nem járnak a vonatok, mivel eltört a sín. Ez az ország egyik legforgalmasabb szakasza, ami érinti a debreceni, szegedi, nyíregyházi távolsági vonatokat és a monori, ceglédi, lajosmizsei elővárosi vonatokat egyaránt.
Vitézy Dávid az eseményhez kapcsolódóan osztotta meg gondolatait a MÁV működéséről. Közösségi oldalán leírta, hogy már évek óta figyelmeztették a cég vezetőségét arról, milyen kritikus állapotban van a budapesti törzshálózat.
...az érintett szakaszokon, a Nyugati pályaudvarra vezető vágányhálózat rekonstrukcióját célzó vasúti beruházásokat egytől egyig leállította Lázár János építési és közlekedési miniszter, még a már megítélt európai uniós forrásokat is visszaadtuk, azt más országok kapják meg
– fogalmazott. Kiemelte, hogy ezek a beruházások természetesen nem garantálták volna a síntörés megakadályozását, de „legalább zajlana a munka”.
Minden ez ügyben elszalasztott év azt jelenti, hogy további évekig maradnak a mostani állapotok
– emelte ki.
Ez nem csak a főváros problémája
Posztjában kitért arra is, hogy a vasúti hibák, késések és egyéb kellemetlenségek nem csak a budapesti lakosoknak okoznak fejfájást – szinte már napról napra. Véleménye szerint talán a fővárosiakat érinti legkevésbé ez a probléma, hiszen leginkább az agglomerációból és vidékről veszik igénybe a vasút szolgáltatásait Budapest felé.
Azt javasolná, hogy kisebb karbantartásokat és beruházásokat vessen be a MÁV, hogy ezzel is javítson valamennyit a jelenlegi „tragikus” helyzeten.
A kedvezmények állhatnak a hibák mögött
A MÁV 2023-as működési költségvetése csaknem 100 milliárd forint működési hiánnyal terhelt, ami a közgazdász szerint a vármegyebérletek és egyéb kedvezmények margójára írható fel, ugyanis
az azt elrendelő szaktárca nem térítette meg teljeskörűen a MÁV csoportnak
– zárta bejegyzését.