Vitézy Dávid: A Népligeti felüljáró ügyében hiányzott a transzparencia
További Belföld cikkek
- Pénteken fehérbe borul a fél ország, figyelmeztetést adott ki a Magyar Közút
- Reagált a kormány a legújabb Magyar Péter-féle hangfelvételre
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválon
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
Mint Vitézy Dávid jelezte, egy súlykorlátozást egy főútvonali felüljárón, valamint ezzel a buszok letiltását és elterelését általában alapos műszaki vizsgálatok alapján, és nem azok előtt szokták megtenni.
De ha már óvatosságból ez történik, a vizsgálatnak nem szabadna 22 hónapig tartani
– írta.
Azonban, mint ahogy korábban mi is beszámoltunk róla, így történt. A műszaki vizsgálat alapján a Népligetnél lévő felüljárót még érdemes felújítani, ám erre ideális esetben is csak 2025-ben kerülhet sor. Addig a részleges lezárás fennmarad.
Vitézy Dávid azt az ötletet is felvetette lehetőségként, hogy „a parlamenti választások előtt három hónappal nagy hírverés mellett tett intézkedés, a buszok és más nehezebb járművek letiltása valójában azért történt, hogy a főváros nehéz anyagi helyzetét a felüljáró állapotával illusztrálhassa a városvezetés”.
Bármi is történt, a téma feledésbe merült szerinte, de érdekes, hogy akkor került elő a felüljáró ügye, amikor az Üllői út forgalmi rendjének átalakítása miatt a 100E reptéri busz dugóba került. Emiatt pedig lépni kellett, majd meg is történt a mintavétel, és kiderült, hogy a felüljáró elbírja a buszokat.
A BKK a felüljáró híre után nem sokkal be is jelentette, hogy október 17-én visszatér a Repülőtéri Expressz a népligeti felüljáróra.
Szerinte pontosan ugyanaz történhetett, mint „az indokolatlanul kihelyezett MÁV lassújelekkel” a Pápa–Csorna-vasútvonalon, „amivel a vasúttársaság valószínűleg szintén forrást próbál szerezni vagy a bezárást előkészíteni”.
Jó lenne ezeket az államszocializmusból örökölt, a közlekedési cégek körüli transzparencia teljes hiányára épülő logikákat egyszer végre magunk mögött hagyni
– zárta gondolatait Vitézy.
Frissítés
Több komment is érkezett Vitézy Dávid bejegyzése alá, de a legérdekesebb, hogy Baranyi Krisztina Ferencváros polgármestere is hozzászólt a bejegyzéshez.
Valóban. A Népligeti felüljáró ügyében minden volt, csak transzparencia nem
– fogalmazott a polgármester.