Már dolgozik a KRESZ átalakításán Lázár János minisztériuma
További Belföld cikkek
- Politikatörténeti pillanat volt Menczer Tamás és Magyar Péter találkozása?
- Nemi erőszak és gumibotozás a tiszalöki börtönben – jelentést tett közzé az Európa Tanács
- 2053-ig mindent titkosítottak a Védelmi Beszerzési Ügynökség hekkertámadásáról
- Tűz ütött ki egy gödöllői házban és egy soproni lakásban
- Felmondott a Kutyapárt hegyvidéki képviselője a privát munkahelyén a vagyonnyilatkozata miatt
Ágh Péter államtitkár szerint „az elmúlt időszakban történt tragikus események, illetve a nagy teljesítményű autók ilyen fokú elterjedése állami beavatkozást igényel” – írja az Economx.
Bakos Bernadett LMP-s országgyűlési képviselő kérdezett rá az Építési és Közlekedési Minisztériumnál (ÉKM) arra, támogatja-e a kormány, hogy a nagy teljesítményű személygépkocsik vezetéséhez szigorúbb feltételeket kelljen teljesíteni.
Erről egyébként született egy ellenzéki törvényjavaslat, amit az MSZP-s Molnár Zsolt terjesztett be, de a tárgysorozatba vételét a parlament Gazdasági Bizottsága elutasította október 3-án.
Ez a javaslat korlátozná a friss jogosítvánnyal rendelkezők, valamint a nagy teljesítményű autók tulajdonosait.
A beterjesztő Molnár Zsolt (MSZP) indoklása szerint drámai mértékben megnövekedett azon kirívóan súlyos közúti közlekedési szabályszegések száma, amikor az elkövetők mások élete és testi épsége iránt teljes közömbösséget tanúsítva és a legelemibb közlekedési szabályokat semmibe véve agresszív magatartást tanúsítanak a közlekedésben részt vevő többi személlyel szemben, vagy a közutakat versenypályaként használják.
Szükséges a KRESZ felülvizsgálata
Ágh Péter államtitkár erre reagálva nem csak az állami beavatkozás szükségességét ismerte el, de megerősítette, hogy zajlik a KRESZ felülvizsgálata, és ennek része a nagy teljesítményű gépjárművek kérdésének felülvizsgálata. A KRESZ felülvizsgálatára, érdemi áttekintésére 2009 óta nem került sor.
Úgy gondolom, hogy a technológiai fejlődés, az új közlekedési eszközök megjelenése, a közlekedési infrastruktúra – és az ehhez tartozó társadalmi szokások – olyan mértékben változtak, amelyet egy módosítás már nem tud hatékonyan kezelni: újat kell alkotni. Olyan közlekedési rendet kell teremtenünk, amely reflektál a XXI. századi európai kihívásokra, amely koherens, mindenki szempontrendszerét a lehető legnagyobb mértékben figyelembe veszi, a biztonságra épül, de támogatja a gazdasági fejlődést
– közölte a közlekedésért is felelős minisztérium államtitkára. Azonban kiemelte, Ágh Péter a legfontosabb lépést a közlekedési kultúra megváltoztatásában látja.
Van félelem is
Takács Krisztián, a Totalcar újságírója egyébként nem tartja megfelelő kiindulási alapnak kizárólag a járművek kilowattban megadott teljesítményéhez kötni a tervezett módosítást.
A 300 kilowattos határ indokolatlanul magas, ezen küszöbérték feletti teljesítményű személyautóból a statisztikai tűréshatáron belüli számban futnak csak hazánk útjain
– hangsúlyozta.
Elmondása szerint az oktatás-képzés oldaláról szerencsésebb ezen kérdéskör szabályozásának megközelítése. Jogalkotási oldalról úgy vélik a szakportálnál, hogy a KRESZ módosításának kizárólag átfogó és nem eseti, ad hoc jelleggel lehet értelme.