Mégis lehet HÉV-felújítás
A H5-ös HÉV-vonal és a szentendrei végállomás felújításáról tárgyalt Fülöp Zsolt polgármester a héten az Építési és Közlekedési Minisztériumban.
A megbeszélésen kiderült, hogy a kormánynak szándékában áll az unió helyreállítási és ellenállóképességi tervében (RRF) Magyarország számára rendelkezésre álló hitelkeret lehívása, és annak felhasználásával a HÉV-vonalak korszerűsítésének elindítása – olvasható Szentendre hivatalos honlapján.
Fülöp Zsolt úgy fogalmazott, hogy „a minisztériumban ismertetett elképzelések szerint 2024 márciusáig kiírják a közbeszerzési felhívást, és gyorsított eljárásban nyárig el is indítják a beruházást. Korlátot jelent, hogy csak azokba a fejlesztésekbe érdemes belevágni, amelyeket 2026. június 30-ig be lehet fejezni, mert ez a beruházások befejezésének véghatárideje. Vagyis eddig a határidőig olyan állapotba kell hozni a beruházásokat, hogy az utasok azokat használni tudják. Ez a menetrend csak akkor változik, ha sikerül elérni, hogy az unió újabb két évvel hosszabbítsa meg a határidőt”.
A polgármester arról is beszélt, a jelenlegi tervek szerint a beruházásra szánt összegből a szentendrei, a ráckevei és a csepeli HÉV vágányait, biztosítóberendezéseit, valamint a peronokat lehet majd felújítani.
Azt ugyanakkor még nem tudni, hogy pontosan milyen hosszúak lesznek a peronok, mert azok hossza a szerelvényektől függ, amelyeket a MÁV fog beszerezni.
A város honlapján közzétett cikk szerint a szentendrei vonal esetén korlátot jelenthet, hogy a felszín alatti Batthyány téri állomáson legfeljebb 110 méter hosszúságú szerelvények férnek el.