Lázár János elárulta, hogy mit akar csinálni a MÁV-val és a Volánnal
További Belföld cikkek
- „Ott van a sok kölyök, minek tartsam meg?” – élet-halál harcot vívtak egymással a kutyák
- A kormány benyújtotta a magyar kutatási hálózat átalakításáról szóló javaslatot
- Kiutasítottak Magyarországól egy amerikai tanárt, aki 10 éve tanított az országban
- Fehérbe borul a fél ország, figyelmeztetést adott ki a Magyar Közút
- Reagált a kormány a legújabb Magyar Péter-féle hangfelvételre
Lázár János a Volánbusz Zrt. Somogy vármegye helyközi közlekedésében részt vevő 22 új, Credobus Econell 12 típusú, dízelüzemű autóbuszának átadásakor rámutatott: a tapasztalatok szerint ha valakinek naponta egy órát kell ingáznia, akkor a családjával előbb-utóbb beköltözik egy nagyobb városba, központba, pedig „az érdekünk az”, hogy a kistelepülések ne néptelenedjenek el. Ehhez biztosítani kell az eljutást a járásközpontokba, városokba – mondta.
Országos program indul
Majd arra is kitért: ezért is tartotta fontosnak, hogy a tömegközlekedés olcsó legyen az idei évtől. Eddig 3 millió ország- és vármegyebérletet értékesítettek, nő a vasúton vagy a Volán járatain munkába igyekvők aránya. A miniszter elmondta, hogy újjászervezik a magyarországi tömegközlekedést, de ez komoly kihívás, mert 4,5 millió ember kel útra naponta, és igyekszik egy nagyobb településre, hogy ott dolgozzon, tanuljon, vagy valamilyen szolgáltatást vegyen igénybe.
Hangsúlyozta, a következő 10 évben újjáépítik a vasúti rendszert, a vasúti infrastruktúrát, a beruházások a járműállományt is érintik.
A vasút támogatására, a közlekedés biztosítására elengedhetetlenül szükség van a Volánra, különösen az olyan aprófalvas vármegyékben, mint Somogy, ezért a Volán fejlesztése sem maradhat el – tette hozzá, majd utalt rá, hogy a Volán 17 ezer emberrel és mintegy 6 ezer járművel látja el feladatát, a társaság 2018 óta 2200 új buszt vásárolt. Idén 500 új busz áll forgalomba, a terv jövőre 600, 2025 és 2030 között 3 ezer új jármű beszerzése, amivel lecserélik a teljes flottát.
A célunk a MÁV-val és a Volánnal, hogy az emberek életét könnyebbé, a tömegközlekedést komfortosabbá, az iskolába, munkába járást elviselhető teherré tegyük.
Lázár János beszélt arról is, hogy megrendelték a Kaposvár és Szigetvár közötti út négysávosra bővítésének terveit, a beruházás a következő évtized legnagyobb közútfejlesztése lesz a vármegyében. Emellett országos program indul az állam kezelésében lévő 30 ezer kilométernyi alsóbbrendű út felújítására, a kormány a javaslatot várhatóan még idén megtárgyalja, és támogatásáról biztosítja – fűzte hozzá.
„Megnyitottuk a lehetőséget a fejlődés előtt”
Lázár János beszédében kitért arra is, hogy lezárult a Modern városok program, és jelentősen hozzájárult Magyarország gazdasági növekedéséhez az a 2500 milliárd forintnyi forrás, amelyhez az elmúlt 8 évben 23 megyei jogú város jutott. Kaposvárról azt mondta, látható, milyen fejlődésen ment keresztül a város a programnak köszönhetően. Jelentősen nőttek az iparűzésiadó-bevételei, mindenkinek van munkája, aki dolgozni akar, uszoda, közösségi közlekedési központ épült, megújult a színház, és gyorsforgalmi út köti össze a várost az M7-es autópályával.
Megnyitottuk a lehetőséget a gazdasági fejlődés előtt, meggyőződésem, hogy egy 2024-es bölcs választás, amely nem lehet más, mint Szita Károly munkájának a folytatása, megalapozhatja, hogy minőségi szintugrásra kerüljön sor a munkahelyek és a fizetések vonatkozásában.
Úgy vélte, Kaposvár előtt ezzel az infrastrukturális alappal az a feladat áll, hogy belépjen az elitklubba, ahova Debrecen, Győr és Székesfehérvár tartozik. Lázár János szavai szerint ugyanakkor nemcsak a somogyi vármegyeszékhely, hanem Somogy is figyelmet érdemel. Somogy déli része, ahogy Dél-Baranya, Dél-Bács, Békés, Csongrád, vagy Hajdú-Bihar keleti része az ország tartaléka, ahol még van növekedési, fejlődési, fejlesztési lehetőség – összegezte az MTI.