- Belföld
- b kategóriás jogosítvány
- jogosítvány
- jogsi
- magyar autóklub
- európai parlament
- elektromos autó
- villanyautó
Jelentős anyagi teher szakadhat a magyar autósok nyakába, ha erre rábólint az EU
Az EP Közlekedési és Idegenforgalmi Szakbizottsága (TRAN) a bizottság elnökét, Karima Dellit (Zöldek, FRA) jelölte ki a felülvizsgálat javaslatainak elkészítésére. Karima tervezetében előirányozza a B kategória felosztását, mely szerint egy új B+ kategóriával lehetne csak 1,8 tonna össztömeg feletti járműveket vezetni.
Így a közlekedésbiztonságot elősegítő járműbiztonsági rendszerekkel, valamint az akkumulátorok okozta súlynövekedés miatt a járműasszisztens-rendszerekkel felszerelt új típusokat, illetve az elektromos autók nagy részét csak komoly anyagi és időráfordítással, új jogosítvány megszerzésével vezethetnénk.
A tervezet szerint a B+ kategória megszerzésére kétéves B kategóriás jogosítvány birtokában, valamint 21 év felett lenne lehetőség.
A szeptemberi szakbizottsági ülésen a képviselőcsoportok nem támogatták a javaslatok egy részét, Karima Delli szilárdan védelmezte elképzeléseit.
A MAK a bizottsági szavazás előtt levélben fordult a TRAN Szakbizottság magyar EP-képviselőihez, és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel együtt (FIA) kérte a B+ kategória bevezetésére vonatkozó javaslat elutasítását, mert az komoly anyagi és gyakorlati terhet róna a lakosságra, a személygépkocsival dolgozókra, és akadályozná a környezetvédelmi célkitűzéseket, írja az MTI.