Ijesztő videót tett közzé a MÁV, a lecsukódó sorompó sem állította meg a kamionost
További Belföld cikkek
- Az idei karácsony sem múlt el tragédiák nélkül
- Csizmadia Ervin: A Nyugat bizonyos erői birodalomépítőként tekintenek Orbán Viktorra
- Szép csendben eltűnt Pesty László korrupciós ügyekkel foglalkozó weboldala
- Egy volt londoni nagykövet kerülhet a Magyar Máltai Szeretetszolgálat élére
- Több év börtönt kaphat a nő, aki eszméletlenre verte lánya iskolatársát
A MÁV közleményéből kiderült, hogy 2023-ban eddig 61 balesetet regisztráltak a vasúti átjárókban, amely a tavalyi év azonos időszakának adataival összehasonlítva egyharmadával kevesebb. A közlekedők által letört sorompók száma még mindig 800 fölött van.
A vasúttársaság úgy látja, a balesetek számának csökkenése a 2022 áprilisában elindított vasútbiztonsági kampány sikerét igazolja. A MÁV arra kéri a közlekedőket, hogy a szilveszter közeledtével még fokozottabban figyeljenek az alkoholos befolyásoltság veszélyeire, és aki alkoholt fogyasztott, az csak utasként üljön gépjárműbe, kerékpárra.
A 61 balesetben kilencen életüket vesztették, heten súlyos, tizenketten könnyű sérüléseket szenvedtek, 35 esetben pedig anyagi kár keletkezett
– olvasható a kommünikében.
Az előző év azonos időszakában összesen 90 baleset történt vasúti átjáróban, amelyekben közel négyszer annyian vesztették életüket, mint idén.
Tavaly a 34 áldozat közül 19-en – köztük gyerekek is – utasként estek áldozatul az autóvezető figyelmetlenségének, a KRESZ-szabályok be nem tartásának. Voltak olyan tragikus esetek, amelyekben négyen, öten vagy heten is életüket vesztették a balesetet szenvedett járműben – olvasható a közleményben.
A vasúti átjárók biztosítását szolgáló sorompókarok letörésének száma viszont nem csökken, évente átlagosan 800 esetben törik le a közlekedők a sorompó csapórúdját, ezt a számot idén november végére érte el a statisztika.
A legjellemzőbb oknak azt tartják, hogy a járművezetők a „még átérek” gondolattal a fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtanak a vasúti átjáróba, elsodorva a csukódó csapórudat.
Olyan esetek is előfordulnak, hogy a feltorlódott sorban a közben tilosra váltó jelzéskor „beragadnak” a lecsukódó sorompók között a vasúti átjáróba, és a baleset elkerülése érdekében gázt adva letörik azokat.
A közlemény szerint előfordult, amikor az autós az előjelző táblák ellenére egyszerűen nem vette észre a vasúti átjárót és a csukott sorompót. A vasúttársaság minden esetben rendőrségi feljelentést tesz.
A MÁV által közzétett videóban a vasúti átjárót biztosító, letört sorompókar helyreállítását végzik éppen a szakemberek, miközben a másik irányból érkező kamion letöri a szemközti, még ép csapórudat és megállás nélkül továbbhajt.
Arról, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszternek milyen tervei vannak a vasúttársasággal, és miért döntött elbocsátások mellett, itt és itt olvashat.