Vitézy Dávid kiakadt, nekiment Karácsony Gergelynek
További Belföld cikkek
- Orbán Viktor: Vége csak az évnek van, a melónak nincs
- Valószínűleg soha nem felejtjük el azt, ami a parlamentben történt
- Csernus Imre: Izzanak a segélyvonalak, a pszichiátriai osztályok dugig vannak
- Republikon: A DK és a Fidesz veszített a legtöbbet a Tisza Párt megjelenésével
- Gyurcsány Ferenc: Gyurcsány alatt jobb volt
„Egy a gond: erről a budapestieknek nem szólt senki, mi pedig utazni szeretnénk” – kezdte posztját Vitézy Dávid. A járatritkítások most péntektől léptek életbe, és összesen 43 buszjáratot, 4 villamos- és 6 trolijáratot érintenek.
Mint korábban az Indexen is írtuk, a járatok egy-másfél perccel ritkábban járnak majd hétfőnként és péntekenként. Ezt a változtatást Vitézy „teljesen komolytalannak” nevezte. Hozzátette, „ezzel a lépéssel versenyképtelenebbé vált a BKK”.
A város legzsúfoltabb, legfontosabb járatait ritkították a csúcsidőben. Ilyenkor eleve nem a várakozási idő, hanem a kapacitás a fő szempont – többtucatnyi csuklós busszal jár kevesebb mától a városban az intézkedés nyomán… Ezen nem segít, hogy a várakozási idő »csak« egy perccel lett nagyobb
– írta Vitézy.
Mint azt posztja elején is kiemelte, a legnagyobb probléma mindezzel az a tény, hogy a budapestieket nem értesítették a tervezett változtatásokról. Az egykori államtitkár emlékeztetett, a BKK létrehozása óta kötelező lenne ilyen témákban informálni az embereket, ez semmilyen menetrend-átalakításkor nem történik meg, így most sem.
Felszólítom Karácsony Gergely főpolgármestert, hogy haladéktalanul vonja vissza a járatritkítási csomagot, és vizsgálja felül a BKK akcióját! A közösségi közlekedés színvonalának leépítése ugyanis ellentétes minden várospolitikai és fenntarthatósági céllal
– jelentette ki.
Posztját a BKK saját közleményének részletével zárta, amelyben az érintett járatokról van szó:
- 1-es és 1A villamos, „a város legfontosabb gyűrűs villamosvonala”
- 14-es villamos, „a káposztásmegyeri lakótelep első számú járata”
- 50-es villamos, „Pestszentlőrinc legfontosabb kötöttpályás kapcsolata”
- 70-es, 74-es, 75-ös, 78-as trolibuszok a belvárosi hálózaton
- 80-as és 81-es trolibuszok a zuglói hálózaton
- 5-ös, 7E, 8E, 107-es, 108E és 133E járatok „a Rákóczi úti csuklós főtengelyen Újpalota, Rákospalota, Zugló és Buda számos kerülete között”
- 9-es busz, „a város egyik legfontosabb járata Óbudától Kőbányáig”
- 11-es, 29-es és 111-es buszok, „a II. kerületi hegyvidék fontos buszjáratai”
- 20E és 122E, Káposztásmegyer legfontosabb buszjáratai
- 30-as és 30A, „Újpest és Angyalföld fontos járatcsaládja a 20E mellett”
- 35-ös és 36-os, „Csepel és Dél-Pest gerincjáratai”
- 67-es, 161E, 176E, 276E – „a Rákoskeresztúr és Rákosliget térségét az Örs vezér terével összekötő járatok”
- 85-ös és 85E, „az Újhegyi-lakótelep és Kőbánya első számú járatai”
- 95-ös, „Kőbánya és Pestszentlőrinc gerincjárata”
- 99-es, „Józsefváros, Kőbánya, Kispest és Pesterzsébet gerincjárata”
- 102-es, 110-es és 112-es, „a budai hegyvidék és Mártonhegy járatai, utóbbi kettő a Rákóczi úti és Thököly úti tengely és Zugló fontos kapcsolata is”
- 139-es, „mely a szintén ritkított 8E mellett a Gazdagréti lakótelep fontos járata”
- 142E – Kispest és a Gloriett-telep kiemelt jelentőségű buszjárata
- 148-as, 152-es, 159-es, „Csepel lakótelepeit és kertvárosait feltáró járatok, a 148-as Pesterzsébet és Kispest esetében is fontos gerincjárat”
- 182, 182A, 184, 282E és 284E – „a XVIII. és XIX. kerület kertvárosait feltáró sűrű járatcsalád”
- 196, 196A és 220-as – „Újpest kiemelt járatcsaládjai, melyek a metróra hordanak több irányból is számos lakóterületet és lakótelepet”
- 223E, 224 és 224E – „Pesterzsébet legfontosabb gerincjáratai”
– a megjegyzéseivel tűzdelt listával zárta bejegyzését.