Jelentős késésekre figyelmeztet a MÁV
További Belföld cikkek
- Villamos elé hajtott egy Mercedes Szegeden
- Napokig küzdött a túlélésért egy túrázó a Bükkben
- Elvitték a hatos lottót: 1,93 milliárd forintot nyert valaki
- Szándékos hízással kerülte el a katonai szolgálatot egy dél-koreai férfi
- Gyermekekről készült pornográf felvételek megosztása miatt tartóztattak le egy borsodi férfit
A munkabeszüntetés miatti menetrendi korlátozásokról még egyeztetnek, de amint kialakul a sztrájk ideje alatti vonatközlekedés, a Mávinform tájékoztatni fog a Németország és Magyarország közötti nemzetközi járatokról – közölte honlapján a Mávinform.
A NÉMET VASÚTTÁRSASÁG, A DEUTSCHE BAHN (DB) AZ UTAZÁSOK ELHALASZTÁSÁT VAGY MÁS UTAZÁSI MÓDOT JAVASOL.
A közlemény szerint díjmentesen visszaválhatók a január 24-ig megváltott, a sztrájk idején vagy előző este Németországot érintő utazások menetjegyei és helyfoglalásai, és január 22-én és 23-án vagy február 5-ig felhasználhatók.
Az online vásárolt menetjegyek visszaváltását a mobil alkalmazásban és az eszrevetel@mav-start.hu e-mail-címen lehet kezdeményezni. Menetjegyek más időpontra érvényesítését a nemzetközi jegypénztárak intézik.
A utasok a német vasúttársaság és a MÁV tájékoztatási felületein és ügyfélszolgálatain kaphatnak felvilágosítást – tették hozzá.
Január elején szintén munkabeszüntetést hirdetett a DB, ami a magyarországi járatokat is negatívan érintette.
Rekordhosszú sztrájkot hirdettek a német mozdonyvezetők
Ahogy az Index beszámolt róla, rekordhosszú, hatnapos sztrájkba lépnek a német mozdonyvezetők szerda hajnaltól hétfő kora estig, miután szakszervezetük elutasította a Deutsche Bahn (DB) állami vasútársaság legújabb bér- és munkaidő-ajánlatát. A DB Cargo teherszállító vasúti cég mozdonyvezetői már kedden este leteszik a munkát.
A vasúttársaságnál 2015-ben tartották az eddigi leghosszabb, ötnapos sztrájkot.
Az egyik német elemző intézet szakértője szerint a munkabeszüntetés akár egymilliárd euró kárt is okozhat, tekintettel arra, hogy a Vörös-tengeren kialakult helyzet más szállítási útvonalakat is megzavart.
A vasúttársaság bírálta a szakszervezeteket, amiért nem hajlandók a kompromisszum keresésére. A szakszervezet követelése az volt, hogy a heti munkaórák számát 38 óráról 35-re csökkentsék, változatlan bérek mellett. A vasúttársaságnak ez nem volt elfogadható, és azt javasolta, hogy 2025 januárjától egy órával, a jelenlegi 38 óráról 37 órára mérsékeljék a heti munkaórák számát, illetve felajánlott egy 4,8 százalékos béremelést augusztustól, és egy további 5 százalékost 2025 áprilisától. A szakszervezet ezt elutasította, és bejelentette a hatnapos munkabeszüntetést.