Megkezdődött a műszaki átadás-átvétel az M6-os zárószakaszán

2024.01.25. 09:49
Nettó 88,6 milliárdból épült meg az utolsó 21 kilométer, amellyel teljessé válik az Adriai- és Balti-tenger térségét összekötő TEN-T folyosó magyarországi szakasza. Már a próbaüzem zajlik a határ menti szakaszon.

A Bólyt Ivánvárdával összekötő szakasz építését a Strabag Építő Zrt. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma végezte az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából – számolt be a Magyar Építők

Januárra a beruházás megvalósítása az utolsó szakaszba lépett

– mondta Boldizsár Gábor, a Duna Aszfalt Zrt. fő-építésvezetője.

Már ősz elején elkezdték a forgalomtechnikai eszközök kivitelezését, és még az ősz folyamán befejezték „a hiányzó aszfaltburkolatok, földútcsatlakozások, üzemi lehajtók megépítését, és a csomópontoknál összezárták a vadvédő kerítéseket”. Boldizsár hozzátette, hogy

hamarosan lezárul a kivitelezéssel érintett területek rekultivációja is.

Elárulta továbbá, hogy a műszaki átadás-átvétel befejeztéig még hátravan „a tereprendezések befejezése, az ideiglenes építmények elbontása, a burkolatok takarítása, a TSM (Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer) állomás körüli padok, hulladékgyűjtők és kerékpártárolók kihelyezése”. 

Az átadás-átvétel befejezése után az Építési és Közlekedési Minisztérium – mint megrendelő – kezdeményezi majd a forgalomba helyezési és üzemeltetési engedélyezési eljárásokat a megfelelő hatóságoknál. Amint ez is megvan, utána adható majd át a forgalomnak az M6-os zárószakasza.

Ezzel pedig – ahogy fentebb is írtuk – teljessé válik a TEN-T folyosó, vagyis az Adriai- és a Balti-tenger térségét közúti kapcsolaton összekötő hálózat magyarországi szakasza.