A főváros és a kormány között született megállapodás legfőbb nyertesei az utasok a MÖSZ szerint
További Belföld cikkek
- Hollik István: Magyarországnak a saját útját kell járnia
- Több mint tízezer esethez hívták a mentőket karácsonykor
- Orbán Viktor a karácsony után ismét munkába állt: megkezdte az alapozást, készül a repülőrajtra
- Figyelmeztet a katasztrófavédelem, a tűzijáték nem játék
- Az idei karácsony sem múlt el tragédiák nélkül
Bár igen nehezen jutottak dűlőre az ügyben, de végül megállapodás született, és üdvözlik a döntést, miszerint március elsejétől egyetlen, közös bérlettel utazhatnak a MÁV-HÉV és a Volán, valamint a BKK összes járatán a Pest megyében és Budapesten élők.
Hangsúlyozták, a megállapodás legfőbb nyertesei az utasok, köztük kiemelten az agglomerációban élők, akik számára a megállapodás egyszerűbb és olcsóbb utazást tesz lehetővé. A vármegyebérlet (9450 forint) és a Budapest-bérlet (9500 forint) megvásárlása helyett ugyanis a jövőben elég lesz megvenniük a vármegyebérletet, vagyis az utazási költségeik megfeleződnek. Az Index ebben a cikkben írt arról, mennyibe kerül az új Budapest-bérlet.
A MÁV-HÉV és a Volán, valamint a BKK összes járatára érvényes egységes bérletrendszer bevezetésére évtizedek óta várnak az agglomerációs települések – mutatott rá a szövetség.
A tájékoztatás szerint a megállapodással olyan rendszer jön létre, amikor megéri közösségi közlekedésre váltani mindenkinek. Hozzátették, fontos, hogy az ehhez tartozó minőségi szolgáltatást Budapesten kívül is biztosítsák az utasoknak. Fontos, hogy mielőbb elinduljanak az agglomerációt érintő, elakadt közlekedésfejlesztési projektek – írja az MTI.
Az utasokon kívül nyertesek az agglomerációs települések is, hiszen hosszú távon a túlzsúfolt és környezetterhelő közúti közlekedés alternatívájának erősítésével, kiemelten az elővárosi vasút, a kötöttpályás közlekedés fejlesztésével lehet növelni ellenálló képességünket, például a klímaváltozással szemben is
– ismertette a MÖSZ.
A közlemény szerint az agglomerációs települések elismerik a főpolgármester és a miniszter erőfeszítéseit a megállapodás létrejöttében, külön kiemelve azt, hogy Budapest nehéz anyagi helyzete ellenére is vállalja, hogy kigazdálkodja a megállapodással összefüggésben felmerülő többletköltségeket az utasok érdekében.