Elkészült az új lift a Nyugati pályaudvaron
További Belföld cikkek
- Hét órát ültek a Wizz Air magyar utasai a gépen, majd még 10 órát váratták őket a repülőtéren
- A Pénzügyminisztérium két osztályvezetője is beismerte bűnösségét a korrupciós botrányban
- Márki-Zay Pétert feljelentette Lázár János felesége
- Orbán Viktor: Szeretnék megnyugtató dolgokat mondani, de nem tudok
- „Ott van a sok kölyök, minek tartsam meg?” – élet-halál harcot vívtak egymással a kutyák
2023 augusztusában kezdődtek meg a munkálatok a Nyugati pályaudvar keresztaluljáró felújítása és a hozzátartozó peronlift cseréjéhez kapcsolódóan. A WestEnd felőli (1–9.) vágányokat a Ceglédi váróval, azaz a 14–17. vágányokkal összekötő keresztaluljáró felújítása két fő részből áll, az egyik az aluljáró álmennyezetének, világításának és burkolatainak felújítása, a másik pedig az akadálymentesítés érdekében a meglévő, de használaton kívüli peronfelvonó cseréje.
A munkálatok fontos szakaszhoz értek, ugyanis hétfőn megnyílt az utasok előtt az új, 1000 kilogramm teherbírású, acél tartószerkezetű, aknával szerelt villamos meghajtású, vandálbiztos kialakítású, kerekesszék és babakocsi szállítására alkalmas felvonó. Ennek köszönhetően már akadálymentesen megközelíthető az aluljáró a pályaudvar területéről.
A MÁV közleménye szerint a keresztaluljáró felújítási munkálatai még zajlanak, és várhatóan áprilisban befejeződnek, hogy utána megnyílhasson az átjáró az utasok előtt.
A hír kapcsán Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is posztolt a Facebook oldalára.
Immár három éve indítottuk útjára ezt a beruházást, az első lépés a Nyugati pályaudvar történelmi csarnokának felújítása volt és még hiányzó elem a váci és monori oldal közötti aluljáró felújítása, amely várhatóan idén áprilisban készül el. A korábbi években a csarnok teljes tetőfelújítása történt meg, melyet még 2021 őszén adtunk át, utána a munkák egy időre elakadtak, végül tavaly év végére készült el a megújult körúti főhomlokzat is
– olvasható a bejegyzésben. Hozzátette, hogy a vasúti infrastruktúra továbbra is teljes felújításra szorul. Kiemeli, hogy a peronok szűkek és nem akadálymentesek, a biztosítóberendezés teljesen elavult, a vasúti kapacitás kevés, a pályaudvar oldalán pedig lerobbant rozsdaövezetek húzódnak.
Ezért indítottunk nemzetközi tervpályázatot 2021-ben a BFK-ban a Nyugati pályaudvar teljes megújításának folytatására és nyertük el a győztes terv részletes kidolgozására az európai uniós forrásokat
– írja Vitézy Dávid. Megjegyezte, hogy ez a munka 2023-ra leállt, miután „az új közlekedési tárca inkább visszaadta a már elnyert európai uniós forrásokat, hogy ezt a fontos fővárosi beruházást leállíthassa, és pénzt sem spóroltak ezzel Lázár Jánosék, a visszaadott uniós forrást más országok kapták meg azóta”.
A megújult történelmi csarnok és homlokzat gyönyörű, de a munkát egyszer majd folytatni kell. (...) Ha a beruházások leállítása helyett végre a fővárosi vasúti rendszer fejlesztése kerülhet újra fókuszba egyszer, bízom abban és mindent meg fogok tenni érte, hogy a korábbi tervünk a Nyugati pályaudvar és környezete teljes megújítására valóra válhasson
– jegyezte meg.