A televíziózás legnagyobb kihívójává vált a streaming
További Belföld cikkek
- 60 milliós Merci, vagy nincs mit enni? – Anyagi különbségek karácsonykor
- Hamarosan megszólal Orbán Viktor, évértékelő interjút ad a miniszterelnök
- Jön a havazás Budapesten is, figyelmeztették a lakosságot
- Négyes karambol történt az M5-ös autópályán
- Magyar Péter miatt zárhatták le a Vas vármegyei gyermekotthonokat is
Egyre több műfajban hódít a streaming. A felületeken a nagyjátékfilmek mellett a reality-műsorokat, díjátadókat és sportközvetítéseket is lehet követni. A kutatások és a The Drum által megkérdezett szakértők szerint a sport- és szórakoztató műsorok jövője a streamingplatformokban van – írja a Media Future.
Ahogy az Index beszámolt róla, az RTL már 2022-ben bejelentette, hogy belép a streamingpiacra, és saját streamingszolgáltatást indít RTL+ néven. Emellett egy kivételes megállapodást is kötöttek az Európai Labdarúgó-szövetséggel (UEFA), így a 2024–25-ös szezontól kezdődően a következő három szezonon át először lesz az RTL Magyarország az UEFA Bajnokok Ligája otthona. Az UEFA-tól megszerzett közvetítési jogok értelmében így az RTL Magyarország választhat majd elsőként az UEFA Bajnokok Ligája keddi és szerdai mérkőzései közül.
A piaci szereplők egyetértenek abban, hogy a streaming a tradicionális televíziózás legpotensebb kihívójává és alternatívájává vált.
A Media Future-nek négy hazai csatorna – a TV2, az RTL, a Network4 és az AMC – képviselői beszéltek arról, hogy miként befolyásolja a lineáris tévézést a streaming növekvő népszerűsége.
Szabó Balázs, az RTL vezérigazgató-helyettese a lap kérdésére elmondta, hogy RTL első és egyedülálló lesz abban, hogy az UEFA Bajnokok Ligáját az RTL+-on közvetíti.
Borsány-Gyenes András, a Network4 Media Group elnökének álláspontja szerint a sport területén az a tapasztalat, hogy streamingfelületen kevesebb embert ér el a tartalom, mintha a televízióba menne, és azt egészítenék ki a streamelt tartalommal.
Máté Pál, az AMC sportért és saját gyártásért felelős alelnöke úgy látja, hogy a streamingnek és a lineáris televíziózásnak is értéke és helye van. Hozzátette, hogy a verseny miatt az árak folyamatosan növekednek, beleértve a lineáris tévé és a streamingszolgáltatások árát is.
A TV2 szintén úgy látja, hogy a streamingek új lehetőségeket teremtenek a növekedéshez. A csatorna elsőként jelent meg a magyar piacon sportstreaminggel, a Spíler Extrán 2019-ben. Jelenleg a TV2Play Prémiumban érhető el bővült sporttartalmakkal.