Ön is lassúnak találja a budapesti vonatokat? Itt a magyarázat a jelenségre
További Belföld cikkek
- Több autópályán balesetek okoztak torlódást, Budapesten felborult egy autó
- A bimbó utcai anyagyilkos azt állítja, hogy muszáj volt elkövetnie a gyilkosságot
- Kóczián Péter: Magyar Pétert az emberek csinálták, maguknak
- Kigyulladt a népszerű magyar cukrászda, de már eloltották a tüzet
- Szentkirályi Alexandra Karácsony Gergelyt tette felelőssé a budapesti droghelyzetért
Érezhetően lelassultak idén év elejétől kezdve a budapesti Nyugati Pályaudvarról Cegléd irányába tartó vonatok a fővárosi szakaszon. Leginkább a Zugló pályaudvar és Kőbánya-Kispest között érezheti úgy az utas, hogy talán biciklivel is képes lenne lehagyni a vonatot, annyira lassan teszi meg ezt a távot. A leginkább a vonalon utazóknak létrehozott Facebook-csoportban is régóta találgatják, miért fordulhat elő a jelenség.
Mintha hintában ülnénk
Többen a pálya állapotára tippeltek, mint okra. „Múltkor jöttem arra, KISS-sel, olyan volt, mintha hintában ülnék, úgy dőlt jobbra-balra a Cegléd felé vezető oldalon Kőalsó és Köki között” – írta egy kommentelő, a kapott válaszokban pedig többen tudni vélték a sebességkorlátozások pontos mértékét is.
Habár a lassulás tényleg szemmel látható a vonalon minden nap, a járatok – ha szednek is össze – nem emiatt gyűjtenek össze késéseket, valószínűleg már belekalkulálták ezt a kiesést a menetrendekbe.
Az ügyben megkerestük a MÁV sajtóosztályát, arról érdeklődve: mi lehet az oka a lassításnak és meddig állhat fenn ez a jelenség?
Mint a vasúttársaság lapunknak küldött válaszában kiemelte: a vonatok sebességét a pálya műszaki állapota miatt kellett csökkenteni a Nyugati pályaudvar–Zugló–Kőbánya-Kispest szakaszon, 2023. decembertől.
A Városligeti elágazás és Kőbánya-Kispest között mintegy 7,5 km hosszban mindkét vágányon 60 km per órás sebességkorlátozás van érvényben. Kőbánya-Teher állomáson pedig 40 km per órás sebességgel közlekedhetnek a vonatok.
Meddig marad a lassítás?
A kérdéseinkre küldött válasz alapján megtudtuk, hogy „a korlátozások felszámolásához elengedhetetlen a vasúti pálya teljes átépítése. Ezen pályaszakasz az 1960-as évek végén épült át utoljára, azóta átfogó rekonstrukció nem történt.”
A MÁV leszögezte: a vonalszakasz átépítésének műszaki előkészítése megtörtént. A MÁV a rendelkezésre álló források erejéig ütemezetten hajtja végre a vasúti vonalszakaszok felújítását és karbantartását.
A Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest közötti szakasz felújításának finanszírozása érdekében az Építési és Közlekedési Minisztériummal rendszeres és folyamatos az egyeztetés
– tették hozzá.