Várkonyi Andrea a digitális tantermek átadásán újabb támogatásokat jelentett be
További Belföld cikkek
- Rétvári Bence: Januártól átlagosan 21,2 százalékkal nő a tanárok és az óvónők bére
- Sulyok Tamás karácsonyi üzenete: Sose tekintsünk a másik magyarra ellenségként!
- Műtét közben tanul az új budapesti robotsebész, de egyedül mégsem operálhat
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
127 iskolai alapítvány pályázott a High Tech Suli (HTS) programjában meghirdetett 240 millió forint összértékű támogatásra – áll a Mészáros Csoport szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
A nyertes intézmények számára a modern, 21. századi digitális tanterem kialakítására és a hozzá kapcsolódó szakmai programok megvalósítására nyílik lehetőség.
A HTS programhoz két új nyertes intézmény, a Józsefvárosi Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Általános Iskola és a Szegedi Gregor József Általános Iskola csatlakozott.
Az átadóeseményen részt vett dr. Várkonyi Andrea, az Alapítvány az Innovatív Oktatásért kuratóriumi elnöke, aki a rekordszámú pályázatról és a program sikerességéről is beszélt.
Az ötödik pályázati körben idén rekordszámú pályázat érkezett, és mivel igencsak erős volt a mezőny, kivételesen 5 helyett most 6 nyertest választottunk ki. Az elmúlt 4 évben nagyjából 1,5 milliárd forint értékben tudtuk támogatni az iskolákat, a cél pedig ahogy eddig is, most is az, hogy olyan intézményeknek segítsünk, amelyek a legnagyobbra tudják nyitni a High-Tech Suli kapuját.
– mondta, továbbá hozzátette azt is, hogy az iskolákban jelentős szerepe van a digitalizációnak.
Az idei évben négy további intézményben történnek meg a fejlesztések, a Cecei Általános Iskola, a Csopaki Református Általános Iskola, a Herceghalmi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, valamint a Monori Jászai Mari Általános Iskola diákjai próbálhatják ki hamarosan a technika vívmányait.
Az intézményenként több mint 40 millió forint értékű támogatás keretében nemcsak a legmodernebb taneszközökkel felszerelt tanterem jön létre, hanem egy olyan, komplex pedagógiai-módszertani fejlesztés, tanártovábbképzés is megvalósul, amely felkészíti a pedagógusokat az új,innovatív tanulásszervezési megoldások, alkotópedagógiai eszközök és tananyagok használatára.
Horváth Ádám, a High-Tech Suli program szakmai vezetője hozzátette: „Habár számos high-tech eszközt kapnak az iskolák, a fejlesztés középpontjában mégis a tanuló és a tanár kapcsolata, az együttműködés hatékonyabbá tétele, a differenciálás támogatása és a készségfejlesztés kerül. A tárgyalkotó eszközök a tanulók komplex problémamegoldó készségét, technika kompetenciáit és kiemelten a kommunikációs, kollaborációs készségét fejlesztik”.
Jenei Andrea, az intézmény vezetője elmondta: „Nagy lehetőség ez a tanulóknak, akik számára(fogyatékosságuk és hátrányos helyzetük miatt) az iskola által nyújtott lehetőség más formában nem lenne elérhető, hiszen a jelentős részüknek nincs „okos” telefonja (felméréseink szerint körülbelül a tanulók 15-20 százaléknak van telefonja, sok családban egyáltalán nincs), sőt számítógép, tablet, laptop sincs.Éppen ezért a digitális tanterem kialakításával az enyhén értelmi fogyatékos tanulók munkavállalási,az ép intellektusú tanulók továbbtanulási esélyei is megsokszorozódnak”.
Az ünnepélyes teremátadáson a gyerekek az iskola tantestületi- és szakmai vezetői körében próbálhatták ki a kapott eszközöket, például interaktív panelt, laptopokat, továbbá Make Block robotkészletet, Micro:bit készletet, Maker's Red Box tananyagcsomagot, lézervágót, vagy 3D nyomtatót.
Az elkövetkezendő hetekben újabb digitális tanterem átadására kerül sor, a Szegedi Gregor József Általános Iskolában vehetik át az iskola diákjai és vezetősége a digitális eszközökkel felszerelt,készségfejlesztő termet.
Pocsai Blanka, az intézmény vezetője a pályázatban kifejtette: „Ma már minden tantárgy esetében előtérbe kerül a digitális kompetenciafejlesztés, ehhez szükség volt a jelenlegi eszközállomány sürgős fejlesztésére, bővítésére, amely a pályázat segítségével tanulóink, kollégáink nagy örömére meg is tud valósulni. Örömünkre szolgál, hogy pályázati támogatás segítségével a következő tanév már ezekkel a reményekkel, lehetőségekkel indulhat.”