- Belföld
- vitézy dávid
- déli körvasút
- budapest
- közlekedés
- közlekedési káosz
- lázár jános
- karácsony gergely
Vitézy Dávid: Budapest óriási közlekedési káosszal nézhet szembe ősszel
További Belföld cikkek
- Magyar Péter: Vogel Evelin nyakláncának a medáljában volt a lehallgató technika
- A havas tájakon kemény mínuszokra ébredhetünk
- Kigyulladt egy raktár a IV. kerületben, a tűzoltók megfékezték a lángokat
- Hadházy Ákos a Kelenföldi pályaudvaron ragadt, durva szavakkal támadt neki Lázár Jánosnak
- Kihúzták az Eurojackpot pénteki nyerőszámait
A Déli Körvasút építése Budapest következő 6 évének egyik legnagyobb hatású és nehézségű kivitelezési munkája lesz – írta Vitézy Dávid, aki úgy gondolja, hogy az elővárosi vonatok sűrítése fontos közlekedéspolitikai cél, de nem mindegy, mekkora zavart okoz a városnak a kivitelezés.
Felhívta a figyelmet, hogy a munkálatok jelentős forgalomkorlátozásokkal járnak a villamosközlekedésben és a közúti közlekedésben, s emiatt a hétvégi és az éjszakai munkavégzést sem lehet elhanyagolni.
Még csak most kezdődik a nyári szünet, de már most látszik, hogy óriási káosz készül az iskolakezdésre, ha Lázár János építési és közlekedési miniszter és Karácsony Gergely főpolgármester sürgősen nem állapodnak meg a Déli Körvasút éjszakai és hétvégi munkavégzéséről
– írta a főpolgármester-választás második helyezettje.
Vitézy szerint a Hamzsabégi út mentén élők joggal és méltányolható okból tették szóvá a nagy zajjal járó éjjeli munkavégzést még tavasszal, de Lázár Jánosnak végül sikerült átesni a ló túlsó oldalára, amikor a miniszter azonnali hatállyal leállította a budai oldalon tervezett valamennyi hétköznap esti, éjszakai és hétvégi munkavégzést.
Ez azt jelenti, hogy a jelentős zajhatással nem járó munkákat és a nem lakott területen zajló munkákat sem tudja végezni a kivitelező éjjel vagy hétvégén.
Mint írja, Lázár János megtiltotta, márpedig például a villamos-felsővezetékek áthelyezése, a közúti sávok újrafestése, pótlóbuszmegállók építése és sok más munka van, amit a forgalom zavarása nélkül csak éjjel lehet és szokás végezni. Úgy gondolja, hogy ennek hatása az lesz, hogy az eddig a nyári szünetben elvégezni tervezett munkák is az őszi hónapokra csúsznak, óriási korlátozásokat hozva Dél-Budán mind az autóval, mind a villamossal közlekedők számára.
Lázár János úgy rendelkezett, hogy bármilyen hétvégi vagy éjjeli munkavégzést csak személyesen ő engedélyezhet. Végül a forgalomkorlátozásokkal kapcsolatos érvek ellenére fenntartotta a tilalmat, június 12-én elutasította a zaj nélküli éjjeli vagy hétvégi munkákra vonatkozó engedélykérelmet
– fogalmazott Vitézy, aki nem érti, miért csinálja ezt a miniszter, de amennyiben a közvélemény vagy netán az erre hivatott budapesti főpolgármester nem győzi meg a minisztert, hogy az összfővárosi érdekek mentén változtasson a hozzáállásán, Budapest óriási közlekedési káosszal nézhet szembe ősszel.
A szakember szerint az őszi iskolakezdésre forgalomkorlátozás várható a Budafoki úton, valamint irányonként egy sávra szűkített Szerémi útra és ebben a dugóban veszteglő 1-es villamospótlóra van kilátásunk csak azért, mert Lázár János irracionális döntést hozott.
Végezetül arra kérte Lázár Jánost, hogy vizsgálja felül az álláspontját az éjjeli és hétvégi munkák kapcsán, Karácsony Gergelyt pedig, hogy hivatalban lévő főpolgármesterként fejezze be a folytonos uszítást a Déli Körvasút beruházása ellen, és kövessen el mindent a beruházás budapestiek számára minél kisebb terhekkel történő megvalósítása érdekében, valamint ne engedje, hogy részérdekek miatt egész Dél-Buda közlekedése ellehetetlenüljön az őszi iskolakezdésre.