Egy székesfehérvári telephelyen rohadnak a MÁV legkorszerűbb dízeljárművei
További Belföld cikkek
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválon
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
- Rogán Antal: Megpróbálunk rendet vágni, de teljes felelősséget nem vállalunk
Miközben vonatok maradnak ki, és vonalakat zárnak be a dízeljárművek hiánya miatt, körülbelül tíz korszerűnek számító dízelmotorvonat rohad Székesfehérváron – írja a Totalcar.
Mint írják, a MÁV dízelmotorvonat-állományának legkorszerűbb tagjai a húszéves Siemens Desiro kétrészes motorvonatok, amelyek egyébként kis arányban állnak rendelkezésre, a dízeljármű-állomány legtöbb darabja továbbra is a csehszlovák Bz motorkocsik közül kerül ki.
Amikor egy jármű üzemképtelenné válik, akkor Székesfehérvárra kerül. Ezek a járművek hivatalosan javításra várnak, de a portál szerint valójában a többi, még működőképes jármű életben tartására szolgálnak.
Egyes kocsikból a vezérlőpult, máshonnan a teljes forgóváz hiányzik, és a javításuk azért nem valósul meg, mert a MÁV-nak nincs elég pénze rá, hogy pótalkatrészt szerezzen be a gyártó Siemenstől. Az elhagyott vonatokról egy videót is közzétettek.
Járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások
Májusban írtunk arról, hogy a Közlekedő Tömeg Egyesület nevű civilszervezet szerint a tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízelmotorvonatainak száma.
A szervezet szerint kitűnik, hogy a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni, az előző éveknél kisebb mértékben ugyan, de tovább csökkent a forgalomba adható dízelmotorvonatok száma – a három évvel korábbi állományhoz viszonyítva mintegy 12 százalékkal.
A MÁV-Start legkorszerűbb dízelmotorvonatainak számító – de húsz évnél így is idősebb – Desirók harmadát, a még szintén korszerűnek tekinthető Uzsgyik 40 százalékát, a nem villamosított fővonalakon a távolsági vonatokat továbbító, de már 50 éves M41-es (Csörgő) dízelmozdonyok több mint felét nem sikerül napi forgalomba adni.