Megkezdődik a MÁV miskolci fővonalának felújítása, jelentősen módosul a menetrend
További Belföld cikkek
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválon
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
- Rogán Antal: Megpróbálunk rendet vágni, de teljes felelősséget nem vállalunk
A MÁV szeptember 2-tól két ütemben felújítja a vasúti pályát a Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomás közötti mintegy 27 kilométer hosszú szakaszon, emiatt a tanítási időszak kezdetétől december 4-ig jelentősen módosul a távolsági – InterCity, InterRégió és nemzetközi – vonatok közlekedési rendje a Budapest–Miskolc fővonalon – derül ki a MÁV Zrt. szombati sajtóközleményéből.
Szeptember 2-tól október 18-ig Miskolc-Rendező pályaudvar és Nyékládháza, valamint Nyékládháza és Emőd között újítják fel a bal vágányt, éjszakánként Miskolc és Nyékládháza között a másik vágányon is munkálatokat végeznek. Október 19. és december 4. között Mezőkeresztes-Mezőnyárád és Emőd között napközben a bal vágányon dolgoznak a munkagépek, éjszaka pedig a jobb vágányt újítják fel.
A nappali időszakban a munkavégzéssel érintett részek mellett csak sebességkorlátozással haladhatnak a vonatok az ott dolgozók biztonsága érdekében. Ez idő alatt csak egy vágányon és több szakaszon sebességkorlátozás mellet közlekedhetnek a vonatok, így óránként és irányonként napközben csak egy-egy vonat leközlekedtetése oldható meg – olvasható a társaság közleményében. Ez jelentős menetrendi módosítással jár, emiatt az utasainknak hosszabb eljutási időre kell számítaniuk a több mint három hónapos vágányzár ideje alatt – hívták fel a figyelmet.
A munkálatokkal érintett vonalszakaszokon óránként és irányonként napközben csak egy-egy személyszállító vonat tud áthaladni, emiatt jelentősen módosul a menetrend, az utasoknak így Budapest—Miskolc viszonylatban mintegy fél órával hosszabb eljutási időre kell számítaniuk.
A menetrend egyeztetése és véglegesítése még folyamatban van, ezért a vállalat csak a fontosabb változásokat tette közzé, amelyek itt tekinthetőek meg. A MÁV a versenyképes vasúti infrastruktúra program keretén belül, saját forrásból végzi el a pályafelújítást, leányvállalata, a MÁV FKG Kft. kivitelezésében, műszakonként mintegy 200-250 fő szakember közreműködésével, számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával.
Az egyszerűsített korszerűsítéssel ezen vonalszakaszokon elérhető pályaállapot-javulás révén megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, csökken a meghibásodások száma azáltal, hogy megszüntetjük a sebességkorlátozásokat okozó pályahibákat, cseréljük a régi, elavult sínszakaszokat, vasbetonaljakat, váltókat – közölte a MÁV.